Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

13 July, 2007

Swanslap

Fenke komt uit Duitsland. Maar gelukkig spreekt ze een aardig woordje over de grens. Zo kwam MonoBrow erachter dat ze 3d design op de Academie in Arnhem heeft gedaan. En nu in Keulen deel uitmaakt van Gabriel & Schwan. Plus ze doet die blog Très Plus Cool. Plus ze had wel zin in een MiniMail. Plus nu jij nog.

Waar word je gelukkiger van: Chunky Monkey of een broek van Cheap Monday?
'Ik heb nog het één nog het ander ooit geproefd of gepast. Maar over het algemeen word ik wel gelukkiger van een broek dan van ijs. Aan de andere kant - als ik een broek van Cheap Monday zou (moeten) dragen, kan ik waarschijnlijk nooit meer een ijsje eten.'

Ha! Waarom zou MonoBrow met een tas van Gabriel & Schwan gaan lopen?
'Omdat je geen massaproduct uit CHINA wil.'

Is het niet heel leeg om de hele dag alleen maar met uiterlijk bezig te zijn?
'Ons vak is helemaal niet zo oppervlakkig als je denkt. Wij zijn bijvoorbeeld op zoek naar een producent voor onze tassen, en die mag echt niet in Azië zitten, maar moet op een verantwoorde manier (in Europa) produceren. Ik vind dat je als ontwerper (op een indirecte manier) mensen beïnvloedt en dat je je er van bewust moet blijven, dat je BIJNA een voorbeeldfunctie hebt.'

Waar zit meer modetalent: Duitsland of Nederland?
'Tot nu toe zie ik meer in Nederland, maar ik ben ook pas sinds twee jaar bezig met de mode uit / in Duitsland. Het grote verschil is: Nederlandse mode is minder verkopft dan de Duitse. Maar we hebben ook veel goede ontwerpers hier in Duitsland, het percentage is alleen misschien wat minder. Maar ja, Nederland is gewoon veel kleiner dan Duitsland en zo val je daar veel sneller op.'

Wat voorspel je voor deze modezomer?
'NEON.'

Welke site check je elke dag?
'De webstatistiek van onze eigen site. Soms verrassend, soms teleurstellend.'

Wat doe je altijd vlak voordat je in slaap valt?
'Lezen en heel kort ervoor: niks - ik maak mijn hoofd helemaal leeg, anders val ik niet in slaap.'

Wil je in het vervolg telefoonnummers vermelden bij de straatmodelen op je blog, d'r zitten hele knappe mevrouwen tussen.
'....'

1 comment:

Amstereo Galaxy said...

whahha v. kooten & d. Bie als ik mij niet vergis...