Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

04 December, 2007

Een vertrouwensrelatie met Mick Johan (II)

En dit is het laatste deel van de MiniMail Met master Mick. (Hier deeltje eentje.)

Jij zit er bovenop en middenin: waar ga je nu hard op?
'Mmmh. Diddywah en de Rotterdamse kunstenaar Siebe Thissen (check dr. auratheft) hebben altijd wel goeie muziek, veel ouwe dingen. Verder ben ik erg blij met mijn Asics bowling schoenen (Japan-exclusives) die ik laatst van mijn schatje kreeg. Ik kan ze zelfs niet op internet vinden. En de nieuwe mini op 't Museumplein.'

Wat is het laatste dat je gekocht hebt en hoe blij ben je ermee?
'Een kilo vlees in de aanbieding. Mijn lievelings, ik ben er erg blij mee.'

Jij hebt ook warmte voor Rotterdam. Maar waarom is Amsterdam die best?
'Ik vind Amsterdam niet beter dan Rotterdam (behalve Ajax dan). Ik woon hier nou eenmaal.'

Geloof je in print? Of is het echt allemaal online waar het gebeurt?
'Qua geld verschuift alles naar online, denk ik. Qua gevoel is echter een heel ander ding. Ik krijg een heel ander gevoel van een back issue van de Thrasher online dan van een oude Thrasher uit '93, zonder kaft, op dat rare slappe papier en met allerlei plaatjes eruit geknipt voor op mijn agenda toen, sna'kb'doel?'

Zeker!
'Ik wil wel het ontwikkelen van vergankelijke websites stimuleren. Dat lijkt me wel wat.'

Wil je nog de groetjes doen?
'Yeuy! Als je zo aandringt: Aan mijn prachtige lieve vrouw Arlette, die toch maar bij me bleef ondanks dat ik ongeveer 4 uur per week samen met haar doorbracht omdat ik de rest van de tijd aan het werk was, aan Armand, voor de rest van die tijd, haha, aan Henri en Matthijs omdat ze zo fucking getalenteerd zijn, aan Femke Dekker, Ava Mees List en Dennis Duijnhouwer van boekenclub de Vogel omdat we de beste boekenclub ter wereld zijn, nog wat extra aan Femke, omdat ze de beste associate editor was die ik me kon wensen, natuurlijk aan mijn gappie Daantje en aan mijn moeder, mijn drie zussen en mijn petekind Eline, gewoon omdat ik nog nooit eerder de kans kreeg dat te doen. En aan jou, Monobrow, omdat je een dope blog runt. Mag ik nu Woody Woodpecker nadoen?'

6 comments:

Anonymous said...

Tranen knallen uit mijn kop!!!! Mijn broertje doet de groeten aan mij....
Ik kan sterven als een gelukkig mens
Dikke kus terug en ik hou van je...
De oudste

MonoBrow said...

MonoBrow: waar familievetes netjes worden uitgepraat. Woot!

Unknown said...

Hahahaha, gruwelijk!
Thanks zusje..

Anonymous said...

De twee weken die ik onder Mick Johan diende waren de mooiste van mijn leven. Ik heb ontzettend veel van Mick geleerd: skateboarden in veel te grote pools, bakken senseo koffie zetten, de legende van de roze neger, bloedhoer en wat dies nog meer zij. Kortom: Alles wat een echte man moet weten. Ik zou een standbeeld voor hem oprichten als hij er niet al zelf een was - Mick Johan is uit graniet gehouwen.
Ik hoorde laatst trouwens dat Mick Johan drinkt wanneer jij slaapt. Boze tongen beweren wel eens dat Mick Johan nooit vlees eet, dat hij een vegetarier zou zijn. Op de dag des oordeels zullen hun leugenachtige tongen met roestige scharen worden afgeknipt. Als ik groot word wil ik Mick Johan zijn.

Jan van Tienen

MonoBrow said...

Djeez Mick, ik weet niet hoeveel jij je mensen betaalt, maar mooi is het wel. En terecht natuurlijk.

Unknown said...

Oh man! Iedereen: janvantienen.nl
Ik hou ook van jou, Jan.
x