The Presets zijn hard als de stemmen in je hoofd.
Donderdag staan ze in Paradiso en omdat de mensen het daar gewoon snappen mag MonoBrow
2x2 kaarten
weggeven.
Mail me!
12 March, 2008
Aan alle leuke dingen komt een eind
Deel drie van de MiniMail met Michiel van Lemonade. Hier deel 1 en deel 2
Wat is echt heel erg stom aan je vak?
'Het is echt erg veel werk, en mensen snappen er niks van. Dat werkt zeker met reclamebureaus heel frustrerend. Nu is dat niet erg als je werkt aan een heel leuk idee, maar er wordt zoveel crap verzonnen...'
Dat zie je elke dag weer op tv enzo
'Het is jammer dat ALS je dan een keer zelf op de creatieve stoel kruipt, al je ideeën worden afgeschoten en je uiteindelijk met een soort verwaterde suffe commercial zit, terwijl je weet dat het beter en mooier kan.'
Tsja, de klant betaalt..
'Dit klinkt misschien heel neerbuigend, maar ik voel dit toch echt bijna elke dag: het is zo jammer dat het overgrote deel van Nederland een fucking slechte smaak heeft, en omdat je nou eenmaal dat product hebt te verkopen, ben ik daar de dupe van.'
Welke film met mad veel fx heeft de tand des tijds goed doorstaan?
'Da's makkelijk: TRON. Hoe ontzettend dope is die film nog steeds. Ik denk dat komt omdat ze hem wel MOESTEN stileren (het ging gewoon niet anders). Ten tweede is er tijdens die film zoveel uitgevonden door de mensen die later Pixar, Blue Sky en Industrial Light & Magic zijn begonnen, dat ik als nerd elke keer helemaal warm wordt van binnen.'
Nice
'Die film is sowieso gemaakt uit een soort pioniersdrive, en liefde, dat zie je er echt aan af. Hetzelfde geldt voor Toy Story, daarin is zo veel ontwikkeld waar ze nu de rest van de Pixar films mee hebben gemaakt. Het is grappig om die film weer te kijken. Ik herken de stijl die inherent is met het stoeien met je 3D-pakket.'
Hoe dan?
'Ze hadden toen nauwelijks een interface om mee te animeren - het was gewoon een soort preview windowtje en een soort Excel-sheet met allemaal waardes eronder. Omdat die film echter gewoon gedragen wordt door het verhaal, en omdat ze die film lineair hebben aangepakt en alle shots dus steeds beter en beter worden, valt die houterigheid na tien minuten niet meer op.'
Ooit opgewonden geraakt door digitaal bloot?
'Eh ja, net zoals iedereen op deze planeet. je moest es weten wat er allemaal aan de Playboy wordt gephotoshopped.'
Hehe
'Nee, dus. Maar ik was wel ooit als puber helemaal verliefd op een chick uit een videoclip met onwijze prostethic makeup, een soort half masker waardoor haar lippen en kaak een ultra zulu-look kreeg, zoals Jen de galfling uit The Dark Crystal. Weet alleen niet meer om welke clip het ging...'
Wat is echt heel erg stom aan je vak?
'Het is echt erg veel werk, en mensen snappen er niks van. Dat werkt zeker met reclamebureaus heel frustrerend. Nu is dat niet erg als je werkt aan een heel leuk idee, maar er wordt zoveel crap verzonnen...'
Dat zie je elke dag weer op tv enzo
'Het is jammer dat ALS je dan een keer zelf op de creatieve stoel kruipt, al je ideeën worden afgeschoten en je uiteindelijk met een soort verwaterde suffe commercial zit, terwijl je weet dat het beter en mooier kan.'
Tsja, de klant betaalt..
'Dit klinkt misschien heel neerbuigend, maar ik voel dit toch echt bijna elke dag: het is zo jammer dat het overgrote deel van Nederland een fucking slechte smaak heeft, en omdat je nou eenmaal dat product hebt te verkopen, ben ik daar de dupe van.'
Welke film met mad veel fx heeft de tand des tijds goed doorstaan?
'Da's makkelijk: TRON. Hoe ontzettend dope is die film nog steeds. Ik denk dat komt omdat ze hem wel MOESTEN stileren (het ging gewoon niet anders). Ten tweede is er tijdens die film zoveel uitgevonden door de mensen die later Pixar, Blue Sky en Industrial Light & Magic zijn begonnen, dat ik als nerd elke keer helemaal warm wordt van binnen.'
Nice
'Die film is sowieso gemaakt uit een soort pioniersdrive, en liefde, dat zie je er echt aan af. Hetzelfde geldt voor Toy Story, daarin is zo veel ontwikkeld waar ze nu de rest van de Pixar films mee hebben gemaakt. Het is grappig om die film weer te kijken. Ik herken de stijl die inherent is met het stoeien met je 3D-pakket.'
Hoe dan?
'Ze hadden toen nauwelijks een interface om mee te animeren - het was gewoon een soort preview windowtje en een soort Excel-sheet met allemaal waardes eronder. Omdat die film echter gewoon gedragen wordt door het verhaal, en omdat ze die film lineair hebben aangepakt en alle shots dus steeds beter en beter worden, valt die houterigheid na tien minuten niet meer op.'
Ooit opgewonden geraakt door digitaal bloot?
'Eh ja, net zoals iedereen op deze planeet. je moest es weten wat er allemaal aan de Playboy wordt gephotoshopped.'
Hehe
'Nee, dus. Maar ik was wel ooit als puber helemaal verliefd op een chick uit een videoclip met onwijze prostethic makeup, een soort half masker waardoor haar lippen en kaak een ultra zulu-look kreeg, zoals Jen de galfling uit The Dark Crystal. Weet alleen niet meer om welke clip het ging...'
Subscribe to:
Posts (Atom)