Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

18 July, 2008

Wix Weet Wel



Krijg nou wat. Het is mr. Wix

MonoBrow kent je nog uit de tijd dat je leerde draaien in boardshop Vibes op de Singel waar Ome Clyde ook zat.
'Ik liep daar toevallig binnen maar wist wel al direct dat het Clyde was. Clyde was en is een typische cool guy die iedereen uit Amsterdam wel kende snap je?'

Yep
'Bij toeval stond Edson te draaien en die ik kende vanuit mijn jeugd. M'n broer en hij voetbalden bij dezelfde voetbalclub. Ik was direct gegrepen door de draaitafels, Edson, Vibes: de hele entourage. Ik heb ze gevraagd of ik kon oefenen en zo is het balletje gaan rollen.'

Hoeveel skateboards kun je nu na een avondje draaien kopen?
'Haha! Over geld praat ik niet, hehe. Ik zou zo'n board niet eens durven kopen, ik kan namelijk niet skaten. Ik heb wel veel bewondering voor de manier waarop skaters hun sport en levensstijl benaderen. Vooral de attitude die skaters meegaven aan de manier waarop ze hun kleding droegen heeft mij enorm geïnspireerd in die tijd.'

Nice
'Van dat geld koop ik dus maar Stussy outfits van ofzo. Ik kon en kan niet skaten maar kon het wel faken haha!'

Heb je wel eens express heel wack gedraaid om de dansvloer leeg te krijgen?
'Nooit wack maar wel vaak te recalcitrant. Ik kon vroeger enorm dwars liggen en m'n zin doordrijven. Dat moest ik afleren want die shit was going outta style snap je. Dwars liggen tijdens je DJ-set is very 90's. Ik geloof niet meer in je zin door drijven, zeker niet op de dansvloer.'

Van welk nummer krijg je op dit moment kippenvel als je 'm erin mixt?
'Kid Cudi - Day and Night en dan de Crookers remix. Die track heeft alles op het moment.'

Als ze een videogame character van je zouden maken, wat voor type wil je dan zijn?
'Geen idee. Ik speel geen games. De laatste game die ik speelde was DX Bal op de laptop van Benny (Ben G fakking sick).'

Haha
'Ik denk dat ik het liefst een karakter zou willen zijn uit Tetris mijn all time favorite game. Oh ja, shit, Tetris heeft geen karakter. Fok it, doe mij dan maar het streepje op DX Bal. Solid as a rock. Je weet wat je aan hem hebt.'

Wat is de meest wijze spreuk die je ooit in de plee van een club bent tegengekomen?
'Geen idee. Maar volgens mij neemt niemand die shit serieus tenzij je dronken bent toch? Onder invloed komt ook vaak de coffeeshop filosoof naar boven drijven in de mens ben ik bang.'

Zoiets
'Ik heb nog nooit verlicht een plee verlaten tijdens een clubavond. Misschien gebeurt dat nog een keer op de plee van een literair café.'

Wanneer ben je echt gelukkig: in de studio of tijdens een dj-set?

'Als ik draai. Vanwege het directe contact met de mensen. Als je slecht draait merk je het direct, als je goed draait ook: I love it!'

Wix kun je morgen de groeten doen tijdens Refreshing Sounds in Wijk aan Zee.

No comments: