Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

17 December, 2008

MiniMail: Sebas van FreshCotton



Sebas van Freshcotton gaat lekker. Echt een frolijke Vrans. Daarom krijgt iedereen die dit interviewtje leest korting of mag ik een paar shirts weggeven. Dat hoor je later. Eerst lezen:

Mensen praten: jij schijnt de Nederlandse Suge Knight van street fashion te zijn.
'Haha dat heb ik nog nooit gehoord en ik betwijfel dat iemand dat ooit gezegd heeft. Maar leuk. Bedankt voor het compliment, al ben ik het er totaal niet mee eens.'

Welke merken doen het op dit moment heel goed bij Freshcotton?
'Obey, Vans, nieuwkomer The Hundreds en ons eigen Freshcotton-label is nog altijd erg populair. Naast de 'echte' kledingmerken verkopen t-shirts van hip hop platenlabel Topnotch heel erg goed. En de spullen van Noah's Ark, het label van rapper Jiggy Djé, gaan de afgelopen tijd ook als warme broodjes.'

Is dat ook jouw smaak?
'Obey en Vans vind ik zeker heel erg vet, met een hip hop shirt zul je mij wat minder snel zien. Ik veroordeel het verder niet, mijn muzieksmaak is gewoon wat anders. Ik ben qua merken verder erg fan van Fuct en Freshjive, zij zoeken met hun prints al de grens op en zijn erg provocerend waar ik heel erg van hou.'

Ok dan
'Daarnaast vind ik Mishka heel tof, omdat zij vanaf het begin in tegenstelling tot bijna alle andere streetwear merken met hun prints meer in de rock en horror hoek zitten. Ik hou van een meer rustige stijl, bijna al mijn T-shirts zijn zwart of wit. Ik neig meer naar de 'sophisticated' kant van streetwear, waar het meer om de afwerking van de kleding gaat dan om de print.'

aka Subtiele Sebas
'Ik draag veel overhemden en hou bijvoorbeeld ook van een mooie lange trenchcoat. Ik ben dan ook blij te zien dat dit soort items steeds beter begint te verkopen bij ons op de site. Dit is waarschijnlijk een antwoord op de gekke periode die we gelukkig achter de rug hebben, met all-over prints, neon kleuren en nike air max met zoveel mogelijk kleuren.'

Wat is het meest bizarre aan je werk?
'Dat ik dit soort rare interviews krijg. Haha nee ik denk dat ik het bizarste vind dat ik herkend word, met uitgaan ofzo. Alleen maar omdat ik zo vaak met mijn bolle kop op de site sta. Verder misschien dat ik zo belachelijk veel kleding heb en dan vooral T-shirts.'

Krijg je wel eens kleding teruggestuurd van klanten die gedragen is, met zweet en andere ondefiniëerbare vlekken?
'Ja. Dingen die naar rook, zweet of parfum stinken. Ook wel eens dat er zo'n bepaalde lichaamsgeur van iemand in zit, ken je dat?'

Daar heb ik adresjes voor op eBay
'Dat is niet echt fris als er geen persoon bij komt zeg maar. Ook dingen die naar wasmiddel ruiken en waarvan de print is vervaagd en dat de klant dan bij hoog en laag beweert dat het niet gewassen is. Ik heb wel eens medelijden met de jongens van Logistiek (LBC!).'

Word je er niet gek van dat je de hele dag met mode bezig bent?
'Soms wel ja, vooral als je op een beurs bent in Barcelona ofzo (dat is dan ook meteen de ergste). Ik ben ook niet iemand die er de hele dag over kan praten. En het is niet zo dat ik altijd tot in de puntjes nadenk over wat ik aantrek.'

Shocking!
'Ik kan me ergeren aan mensen die constant hun t-shirt met hun sneakers matchen. Af en toe maakt het me 's ochtends geen reet uit wat ik aantrek, maar ik moet ook eerlijk zijn: als er dan onverwachts een afspraak langskomt, dan baal ik.'

Wat is je grootste online kleding miskoop?
'Ik heb niet echt miskopen gedaan. Ik bestelde vroeger veel schoenen op eBay, dat ging nooit fout. Ik heb wel een keer samen met een ex-collega New Balance besteld als verrassing voor het afscheid van onze manager. Hij vond ze fucking lelijk, haha. You're welcome.'

Welk NL merk gaat in 2009 groot worden?
'The Comp.! Omdat het mijn eigen merk is natuurlijk. Haha. Ik vind de nieuwe collectie van Ontour die begin 2009 in de winkels komt heel erg vet. Verder is manonthemoon ook gruwelijk, maar die zal nooit 'groot' gaan worden omdat de designer altijd voor de massa uitloopt en daarom is het niet commercieel genoeg. Tja, en naast Rockwell hebben we niet zo veel soeps, wel?'

2 comments:

Anonymous said...

Nou kom maar op met die gratis shirts, potverredomme!

MonoBrow said...

Inderdaad. Zal 'm weer even mailen.