Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

11 March, 2008

Er zit helemaal geen pixel meer in deze limonade

Het blijft kicken, kletsen met mensen over iets waar ze heel goed in zijn. Klaar voor deeltje twee van die MiniMail met Michiel van Lemonade? (Hier deel 1.)

Op welke klus ben je het meest trots?
'De vormgeving van Mysteryland. Ik vond het erg leuk om die landkaart te maken, vooral omdat ik daarvoor gevraagd werd, met als voorgangers Zender, Danny & Chris, en Luuk Bode, en Dadara, allemaal van die iconen van de vormgeving. Oh ja en Micha Klein is een keer gevraagd, maar daar ben ik niet zo'n fan van.'

Begrijpelijk
'Het was te gek om op dat festival rond te lopen en alle vormgeving daar te zien die was afgeleid van onze vormgeving. Best een kik met een pil in je mik.'

Kun je met wat jij doet ook doorbreken of opvallen als je niet de beste programma's en computers hebt?
'Absoluut. Er wordt hele toffe shit gemaakt op drie hoog achter, vooral omdat animatie echt een vakidiotenvak is. Het gaat uiteindelijk, net als alle kunsten, om goeie ideeën. Of die nu doorwerken in het verhaal, of de vormgeving, of in de techniek.'

Ok
'Het is alleen jammer dat animatie niet zo'n ontzettend draagvlak heeft. Je had vroeger nog videoclips, maar da's ook een beetje over, nu de media zo'n consumptiecircus is geworden - vroeger was er veel meer plek voor wat onconventioneel spul. Maar misschien ben ik gewoon wat zuurder geworden, haha.'

Haha
'We hebben in ieder geval het internet als mooie vervanging, en animators hebben elkaar daar redelijk goed gevonden. Ik check bijvoorbeeld Dekku elke dag om te kijken wat er op de planeet allemaal gemaakt wordt wat ik verder nooit te zien zal krijgen.'

Morgen het laatste en nu al door Leonard Maltin legendarisch betitelde deel van dit interview.

No comments: