
Holy c.r.a.p.! Die Nutella-op-stokbrood-smeerders zijn nog gekker op tijdschriften dan Nederlanders. De Franse markt is fuckin' booming.
Die indruk kreeg ik tenminste, want zelfs de meest gare Lotto en Gauloise verkoper heeft op z'n minst 80 auto- en motortune titels, blaadjes voor rpg gamers, strip magazines en lifestyle mags die je eerder bij
Atheneum Nieuwscentrum verwacht.
Ik heb een paar exemplaren voor je geselecteerd:
1.
Shoes-Up ------------------------
Mais oui- Heel veel schoenen.
- De scene wordt redelijk breed gepresenteerd. Dus ook leuk voor niet veter fetisjisten.
Mais non- Tone of voice niet zo credible als
SneakerFreaker.
- Redactionele bladvulling zoals een spread over de Air Yeezy die echt lame is.
- Saaie advertorial-achtige artikelen
2.
Geek le mag------------------------
Mais oui- een blad dat in één nummer over facebook, de Simpsons, Flight of the Conchords én Method Man schrijft!
Mais non- Moeten ze dat wel goed doen. Inhoudelijk is het soms flinterdun. Ik mis autoriteit en verrassende inzichten.
3.
Joy-Pad------------------------
Mais oui- samenwerking met Edge, zo'n beetje het enige relevante gamestijdschrift.
- 10 pagina's over een spel als
Splatterhouse!
Mais non- Verschrikkelijk vormgegeven.
4.
Clark------------------------
Mais oui- Goeie mix van grote namen en gasten die je niet kent waarvan je na het lezen fan for life wordt.
- De
covers!
Mais non- Tijd voor een internationale editie?