Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

12 February, 2007

Wiegertje Postma op maandag

MonoBrow is gek op Spunk. Wat een talent daaro. Neem Wiegertje Postma. Je kan geen slecht tijdschrift openslaan of goed radioprogramma aanzetten of je ziet en hoort Wiegertje. En terecht. Ze heeft die schrijfskills en ze is fucking aardig. Daar kunnen sommige types nog wat van leren. Hoor ik daar iemand MiniMail interview gillen?

Jij bent natuurlijk een stuk gevatter en slimmer dan je vriendjes. Worden ze daar crazy van?
'Klopt, klopt. Je kunt er lang of kort over wezen, maar een gevatte aard als de mijne schrikt nou eenmaal af. Ik beschik echter ook nog over een rijk palet aan kwaliteiten die wél in mijn voordeel werken. Zo let ik bijvoorbeeld nooit op de rommel, praat ik zelden teveel, ben ik een Zwarte Weduwe tussen de lakens, koop ik wel eens Fruit2Day voor de Missus etc. Dat scheelt meestal allemaal wel.'

Wanneer kunnen we de Great Dutch Novel van je verwachten?
'Enige tijd ná de Otterinvasie van medio maart '12.'

En waar gaat 'ie dan over?
'Weet ik nog niet helemaal zeker maar ik denk iets met otters.'

Waarom stoppen mensen jou in het veel te krappe en ordinaire hokje 'chick lit'?
'Ik vermoed dat dat aan mijn tieten ligt. Ik heb tieten, best goede nog, en ik heb een boek geschreven. Dan heb je dat wel eens. Maar! Dat was voor zover ik weet alleen in het NRC, in een bespreking van vier vermeende Chick Lit's/Chick Litten (samen met Sophie van der Stap, Merel Roze en Aaf Brandt Corstius ) en Aaf, ik en onze respectievelijke tieten kwamen er goed vanaf. Dus ach.'

Wat zou je nooit in een roman over jezelf schrijven?
'Nee, ho. Ik zou nooit een roman over mezelf schrijven omdat ik mezelf ken, en hallo. Dat gaat dus nergens over.'

No comments: