Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

20 July, 2009

MiniMail: Aernoud Bourdrez



Van alle crazy professionals die aan de MiniMail gezeten hebben is Aernoud Bourdrez toch wel de gekste. Intellectual Property advocaat for the ultimate win, zogezegd. Hij bracht laatst het boekje Grrr uit, met 75 tips over conflict-beheersing. Tip 76 geeft hij exclusief aan MonoBrow.

------------------------------------------

Wat is voor jou het mooiste moment van een zaak?
"Als mijn cliënt en de tegenpartij na een potje knokken een samenwerking aangaan. Net als boksers die na het gevecht een biertje met elkaar drinken. Hard op de zaak en zacht op de man."

Heb je wel eens een kunstenaar vertegenwoordigd wiens werk je echt te crappy vond?
"Ik ben jurist, wat weet ik nu van kunst..."

Je hebt in 35 landen gewerkt. Ik kan niet eens 35 landen opnoemen. Is er zo weinig concurrentie in jouw vakgebied?
"Als ik 1 cliënt zou hebben die in 35 landen zaken doet, ben ik er al. Ik werk voor een paar jongens die beroemd zijn bij een selecte groep in de wereld. Daardoor kom ik via een paar cliënten in veel landen uit. Volgens mij kent de wereld zo’n 200 landen, dus ik kan nog even door."

Hoe staat het met je geweten: beetje narcistische creatieven helpen terwijl je ook mensenrechtenadvocaat had kunnen zijn.
"Daar maak ik me inderdaad zorgen over. Gelukkig scheid ik mijn afval."

Ik merk dat sommige blogs en sites m'n flauwe taalgrappen overnemen. Heeft het zin om je in te schakelen?
"Als jij denkt dat ze dat waard zijn, bel me."

In je boekwerk geef je 75 tips. Heb je voor MonoBrow-lezers een 76ste conflict-tip?
"Maak alleen ruzie met vrienden. Daar wordt de vriendschap beter van of je komt erachter dat het tijd werd om hem uit je Rolodex te scheuren."


Aernoud Bourdrez - Grrr

No comments: