06 November, 2007
Boeken over bots
Fotoboeken. Gotta love 'em, ook al kijk je er maar één keer in en grijp je er daarna alleen naar wanneer je indruk wilt maken op die betweterige neef van je.
Geheid dat hij een keer niet die casual gebrachte feiten laat vallen tijdens het bladeren door Super #1 Robot.
Dat is namelijk een fraai werkje met info en foto's (d'oh!) over Japans robotspeelgoed tussen '72-'82. Lekker obscuur dus, maar dik in die ok-sfeer.
Oh en nu we toch bezig zijn, er is ook een netjes plaatjesboek uit met het artwork van studio Udon voor gamesontwikkelaar Capcom. Allemaal van die stoere poppetjes in wapperende Hans Klok-poses.
Labels:
action figures,
fotoboek,
Street Fighter Robots,
Udon
Rafael Ratelt
Ik kocht laatst twee mooie shirts van Rafael Rozendaal. Hij maakt niet alleen toffe prints voor kleding, maar ook (online) kunst met een blockbuster k. Ben er dan ook nogal van onder de indruk. Dus who you gonna call?
Hoor je bij een school of stroming die ik had moeten kennen? Ik ken namelijk niemand die doet wat jij doet.
'Ja, ik hoor bij een stroming: Neen, een internationale kunstbeweging met manifest etc. Ik ben enige Nederlandse lid dus je spreekt ; t uit op zn Engels. Het woord Neen is gemaakt door een bedrijf dat woorden bedenkt: Lexicon. Zij hebben woorden als Pentium, Powerbook en Blackberry bedacht.'
Sweet
'Neen.org, onze homepage, is nu ff down, maar je kunt kijken naar sites van de belangrijkste leden: Manetas, Andreas Angelidakis, Tosic, Angelo Plessas en Maiueda.'
Aha
'Neen is echt een raar iets, het is moeilijk te verwoorden maar ik weet precies wat 't is. check deze site, 1000 gedichten van Nikola Tosic.
Ik krijg soms een spontane aanval van melancholie bij het zien van je werk. Ben ik nu een aansteller?
'Ik ben altijd wel benieuwd hoe mensen mijn werk zien. Als ik het maak heeft het allemaal associaties en gedachten die misschien niet eens naar buiten komen. Bij het publiek ontstaan er weer nieuwe ideeën die ik nooit had kunnen bedenken. Ik geloof dat Duchamp dat heel erg belangrijk vond, het publiek maakt het werk af.'
Right
'Ik vind het in ieder geval belangrijk dat ik iets maak waarvan de uitkomst niet te voorspellen is. Het werk is dus niet echt een symbool of rebus, eerder een zelfstandig voorwerp dat mag doen wat 'ie wil.'
Word je 'n beetje serieus genomen door mensen die je beroemd kunnen maken?
'Het is heel gek en abstract, de publieke opinie. Je wilt geaccepteerd worden door een wereld die eigenlijk heel saai en oud is (kunstmarkt etc). Ik weet niet of je wel 's kunsttijdschriften leest?'
Niet echt
'Die zijn echt belachelijk. Toch wil je er graag in vermeld worden, al is 't alleen maar om meer te verkopen. Er zijn een paar mensen waar ik tegen op kijk die ik wel graag zou ontmoeten, Werner Herzog, Jeff Koons, David Lynch, Jim Jarmusch. Ik ben wel benieuwd wat zij van m'n werk vinden.'
MORGEN MEER!
Hoor je bij een school of stroming die ik had moeten kennen? Ik ken namelijk niemand die doet wat jij doet.
'Ja, ik hoor bij een stroming: Neen, een internationale kunstbeweging met manifest etc. Ik ben enige Nederlandse lid dus je spreekt ; t uit op zn Engels. Het woord Neen is gemaakt door een bedrijf dat woorden bedenkt: Lexicon. Zij hebben woorden als Pentium, Powerbook en Blackberry bedacht.'
Sweet
'Neen.org, onze homepage, is nu ff down, maar je kunt kijken naar sites van de belangrijkste leden: Manetas, Andreas Angelidakis, Tosic, Angelo Plessas en Maiueda.'
Aha
'Neen is echt een raar iets, het is moeilijk te verwoorden maar ik weet precies wat 't is. check deze site, 1000 gedichten van Nikola Tosic.
Ik krijg soms een spontane aanval van melancholie bij het zien van je werk. Ben ik nu een aansteller?
'Ik ben altijd wel benieuwd hoe mensen mijn werk zien. Als ik het maak heeft het allemaal associaties en gedachten die misschien niet eens naar buiten komen. Bij het publiek ontstaan er weer nieuwe ideeën die ik nooit had kunnen bedenken. Ik geloof dat Duchamp dat heel erg belangrijk vond, het publiek maakt het werk af.'
Right
'Ik vind het in ieder geval belangrijk dat ik iets maak waarvan de uitkomst niet te voorspellen is. Het werk is dus niet echt een symbool of rebus, eerder een zelfstandig voorwerp dat mag doen wat 'ie wil.'
Word je 'n beetje serieus genomen door mensen die je beroemd kunnen maken?
'Het is heel gek en abstract, de publieke opinie. Je wilt geaccepteerd worden door een wereld die eigenlijk heel saai en oud is (kunstmarkt etc). Ik weet niet of je wel 's kunsttijdschriften leest?'
Niet echt
'Die zijn echt belachelijk. Toch wil je er graag in vermeld worden, al is 't alleen maar om meer te verkopen. Er zijn een paar mensen waar ik tegen op kijk die ik wel graag zou ontmoeten, Werner Herzog, Jeff Koons, David Lynch, Jim Jarmusch. Ik ben wel benieuwd wat zij van m'n werk vinden.'
MORGEN MEER!
Labels:
Rafael Rozendaal
Subscribe to:
Posts (Atom)