Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

02 June, 2008

East Koast Karen

Karen komt alweer bijna terug uit New York. Hier liep de grafische gast ik bedoel griet stage bij 2x4. MiniMail! MiniMail MiniMail!

Hoe beroemd is die club ook alweer waar je stageloopt ?
'2x4 is een ontwerpbureau. Even copy pasten:"Recent 2x4 collaborators include MTV, Lincoln Center for the Performing Arts, Yale University, Gehry Partners, Chanel, The Museum of Modern Art, Nike, and the Guggenheim Museum.'

Ok
'...Current 2x4 projects include branding and architectural design for Clo, a wine bar launching in New York; a wayfinding and information system master plan for the new Chinese Central Television Headquarters in Beijing; several projects on the Novartis campus in Basel, Switzerland; and new brand identities for the Harvard University Art Museums and the Los Angeles County Museum of Art.'

Wat vinden ze van je? Eerlijk zeggen.
'Haha, op een beoordelingsformulier stond bij alles het meest linker vakje 'excellent' aangekruist. Dus ik neem aan dat ze erg blij zijn met me!'

Heel goed
'Ze hebben me zelfs gevraagd langer te blijven, maar helaas is de stagevergoeding te miniem om dat te kunnen doen.'

Heb je grafische goden ontmoet?
'Ik zie alle ontwerpers bij 2x4 als goden, maar Michael Rock, 1 van de partners van 2x4 is een legende. Dat ik de mogelijkheid heb om met hem werk te bespreken is geweldig. 2x4 is een redelijk groot bureau, dus zit je 10 uur per dag in deze clique van ontwerpers en architecten. Veel anderen ontmoet je niet.'

Bummer
'Oh en tijdens een bezoek aan Columbia University gaf Massimo Vignelli een lezing over de historie van z'n bedrijf. Hij heeft een paar wereldberoemde logo's ontworpen, zoals dat van American Airlines, Benetton, Ducati en Knoll. Maar hij is helaas in zijn eigen stijltje blijven hangen en hij vindt ook nog dat iedereen zou moeten ontwerpen zoals hij! Belachelijk natuurlijk.'

Bij welke celeb ben je het dichtst in de buurt geweest en hoe rook 'ie?
'Famke Jansen, ze was haar hondje aan het uitlaten terwijl ik lunch haalde. Mariah Carey was net iets te ver weg om te kunnen ruiken en Jake Gyllenhaal was ook te ver weg.'

In welke shop heb je je stagevergoeding in één keer uitgegeven?
'Overal uitverkocht en toch nog tegengekomen bij Barney's:
De MARC by Marc Jacobs 'huge hillier hobo'. Tijdloos en te gebruiken tot aan mijn dood. En de Alife PUMP van Reebok in fluor roze. Ze zijn gemaakt van tennisbal materiaal!'

Welke fout maak je maar één keer in New York?
'1. Deuren van winkels proberen open te duwen, hier is alles PULL vanaf de straatkant.
2. Te weinig TIP geven.
3. praten over een beamer terwijl dat woord hier helemaal niet bestaat.'

Wat als ze je vragen om terug te komen voor een full time baan?
'Moet ik goed over nadenken, maar aangezien ik verslaafd ben aan NYC, is de kans groot dat ik JA zeg!'

No comments: