Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

06 July, 2007

Arty. Farty. Party.

Ja toch! Tis weer tijd voor een ding van Roma Publications, uitgever van kunstboeken en -publicaties. (Die ken je toch.)

Deze keer was 'n collectie afbeeldingen die Batia Suter (shit, die dude maakt toffe fotokunst) verzameld had, de aanleiding om een boek met de titel Parralel Encyclopedia te laten drukken.

En vanavond vanaf 20.00 uur in de 301 op de Overtoom een presentatie plus feest te doen
.

In een interview met Lex Ter Braak zei Batia over dit project: 'Het begon voor mij als een onderzoek. Ik verzamelde afbeeldingen waarvan een bepaalde kwaliteit mij meteen greep. Ik kocht soms een boek om één foto die er in stond.'

Vrienden van Batia ontdekten er een lijn in en daarmee ging de kunstenaar aan de slag: 'Ik ging steeds gerichter zoeken en begon de verzameling te ordenen naar inhoudelijke en visuele overeenkomsten. Ik begon het te monteren, net als een film.'

'De combinaties van de plaatjes zijn heel verschillend, soms zijn het overeenkomsten uit compleet verschillende werelden of tijdperken. En vaak trap ik daar meteen weer tegenaan door het juist met iets heel absurds te combineren. Dat spel vind ik heel belangrijk. Wetten opstellen en ook weer relativeren.'

Haha, deze posting is bijna klaar en nog steeds niks over sneakers, robots of keiharde bangers. Geen paniek: na de presentatie kun je rocken op de Furtips uit Arnhem. Daarna dj's.

Anyway. Vanaf 20.00 uur dus. Gegarandeerd goedkoop bier, knappe Rietveld-meisjes, gitaren en kunst: als dat geen goed begin van je weekend is, maakt MonoBrow het goed door morgen op deze plek een stukkie over Rien Poortvliet te gooien.

Preview van Parallel Encyclopedia!

No comments: