Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

24 March, 2007

I believe In The Power Of American Natives

Godvurrr! De pappies van Name Ribbon hebben het beter begrepen dan een wiskundeleraar op de geodriehoekenafdeling van V&D. Zij snappen dat dit gewoon moet, dit voorjaar. Maar eerlijk is eerlijk: props voor deze clowns.
Zij hadden het al jaren geleden door.

23 March, 2007

Liza Liza & Cult Jam

Eindelijk iemand die snapt dat wapens niet alleen bad mmmkay zijn. Liza Koifman (24, St. Petersburg) is dan ook lekker bezig. Sinds ze hier in Amsterdam hangt heeft ze de opleiding production design op de Filmacademie gedaan en maakt ze mooie shit als visual conceptualist (jaja) voor die boys van OntFront. Of, zoals Tomas van OF het zegt: 'deze chick rockt echt fokking hard. Van kledingontwerp, styling, hair & make up tot decor-ontwerp: haar steelo is altijd kersfresh.' En nu dus ook sieraden. Check haar Gun Jewelry hier in de stad: STUDIOshop, Sint Nicolaasstraat 38.

Vies is lekker

Deze dj/producers noemen zichzelf Digitalism. Maar hun tracks klinken alsof ze door een paar rockers gemaakt zijn die al maanden bivakkeren in een crackkelder met verstopte plee, schimmel- en kotsvlekken op de muur, en klamme pismatrassen en een gejatte portemonnee met daarin verlopen kaarten voor een optreden van Velvet Underground op de grond. Zo dus. MonoBrow likes very much yes? Na het meedogenloze TVTV is Pogo een nieuwe banger.

Die liedje pak je hier. Overtuigd? Check dan een interview met die gasten op Fluokids en koop dat album Idealism op 11 juni!

22 March, 2007

King off the court

Als je bij het woord Dreamteam denkt aan een club hakken-dj's, dan is de kans groot dat je begin jaren negentig geen idee had wie er in dit Dreamteam zaten. Whatever gast. Zolang je maar weet dat Clyde, Scottie, Michael, John, David en al die andere helden in hun Air Force 180's lieten zien wat basketbal is. En nog een beetje. Sjiet. Deze sneaker is een samenwerking met sportshop Finish Line. Die lui bestaan 25 jaar. Jeweet!

Stop 'm er nog een laatste keer in

Penis in Vagina is niet meer. Nooit meer dan warme, vochtige en kloppende gevoel dat je kreeg als je de zaal binnenliep in je kersfreshe outfit. De knapste nachtvlinder van Amsterdam fladdert er nog één keer vrolijk op los in Club 8. Dan vliegt ze het Noordzeekanaal over. Bestemming Londen. Als je nog een Brits huis in de aanbieding hebt, mail MonoBrow dan effe (scroll naar beneden voor adres). Maar zover is het nog niet. Check die pica's van PiV's from wayback, zie dat het goed is en laat je van je meest sexytime kant zien.
We zien je vrijdag. Morgen dus.

21 March, 2007

Icarus is terug

Wat kijkt ze moeilijk hè. Maar dat zou MonoBrow ook doen als 'ie de aarde moest ontdooien omdat er één of andere ijstijd was aangebroken. Hoe? Door in een ruimteschip (ontworpen door een crack rokende NASA dude) naar de zon te vliegen. Sunshine heet de nieuwe van Danny Boyle. Die je kent van het kapot creepy 28 Days Later en Trainspotting. En nu dus van Sunshine. Trailer pak je hiero. Tss, die Roy Ayers was zo gek nog niet.

Jugend van Tegenwoordig

Op het supersympathieke Manystuff ontdekte MonoBrow Charles Fréger, een fotograaf uit 1975 die vooral plaatjes maakt van jongeren. Misschien niet echt origineel. Maar er zijn suffere onderwerpen te bedenken. Beter check je het werk van Charlie boy. Die gast doet het namelijk op een manier extra spécialement. De dude heeft dan ook talent. Kiek zelf.

20 March, 2007

Peace to the gods

Hou je 't nog bij? Al die nieuwe dingen in de stad? Gelukkig heb je MonoBrow. Die zegt dan tegen je: donderdag naar de Bitterzoet. Met je bek. Dansen op '80's, '90's, rock, rap en The Oscars. Tis weer tijd voor GayBlade! Zieke naam toch? Binnenkort meer over deze gasten op MonoBrow. Oh ja, mail effe naar Benny (bkomala at gmail punt com) als je op de lijst wil. Maar dan wel voor 12 binnen zijn.

Look! Up in the sky!

Tis lang geleden dat het MonoBrow lukte vroeg op te staan op zondagochtend. Da's het nadeel van vodka zonder ijs. Maar voor een serie als Skyland moet je wat over hebben. Zelfs als dit betekent dat je dubbel ziet van de katerkoppijn. Haha. Lang verhaal kort, blah blah: Skyland ziet eruit alsof het door het neefje Katsuhiro Otomo is gemaakt. Toch komt ut gewoon uit Frankrijk. En zit het vol karakters in slicke pakjes, zieke wapens en strakke cameravoering. Sjawel. Meer dan genoeg eyecandy om het slappe verhaaltje te doen vergeten. Then again, alsof je op ingewikkelde intriges zit te wachten wanneer je de nacht ervoor pas om acht uur in je nest lag. Skyland check je op Nick Jr. om 10.25. Op zondag dus. Auw.

19 March, 2007

Doe het goede ding

Kijk dan: op Sneakerfiles staat dat Spike Lee en Jordan dit jaar met een versie van de AJIII komen die geïnspireerd is op misschien wel de lievelingsfilm van jullie brenger van je dagelijkse stukje hype. En zoals je hierboven kunt zien hoort daar ook een absurd sexy jackie bij. Jaja, goeie tijden om van mooie spullen te houden.

Koppijn

MonoBrow heeft het al eerder gezegd en gilt het gewoon nog een keer: fuck die designer toys. Van die dork ass poppetjes die allemaal op Nijntje lijken. Maar dan bedrukt met een saaie graffiti of cute print. Nee, dan de ziekigheid van de foto hierboven. Ok, technisch gesproken zijn deze Burgerbuns designer toys. Want het is niet gebaseerd op een cartoon of comic. En geen speelgoed. Maar het is wel gewoon crazy goed. Gemaakt door Le Merde. En het valt in een categorie toys die MonoBrow dik in die ok-sfeer vindt zitten. De Japaners van Gargamel maken ook alleen maar van dat spul. Burgerbuns koop je hiero. En dit is de fotograaf van Burgerbun.

18 March, 2007

Effe tijd voor Uffie

Exclusief op MonoBrow: MiniMail interviews met de crazyhete artiesten van 't Franse Ed Banger. Vandaag de vrouw die ruiger is dan het okselhaar van David Lee Roth: Uffie. Oh ja, ze was hyper toen ze de vragen beantwoordde. En ze houdt van caps lock. En ze heeft de laatste vraag niet beantwoord omdat ze haast had.

You’re tough. Do other girls ever feel intimidated around you?
'YUP... THEY ARE NORMAL PRETTY SCARED UNTIL I AM NICE.. BUT I THINK GUYS ARE A BIT MORE SCARED OF ME.'

How’s your French? Can you order anything at a petit
restaurant?
'OH YES. MY FRENCH REALLY ISNT THAT BAD. I AM JUST A BIT SHY TO SPEAK IT. I DID HOWEVER JUST ORDER FOOD IN FRENCH.'

What’s your favourite piece of clothing at the moment?
'THIS BLUE VINTAGE JUMP SUIT I FOUND IN AUSTRALIA. ITS AMAZING. YOU JUST PUT IT ON AND DONT HAVE TO WORRY ABOUT ANYTHING ELSE TO LOOK GOOD.'

When will you go Britney and shave your head?
'I PREFER TO HAVE MELTDOWNS IN THE PRIVACY AND COMFORT OF MY COUNTRY HOUSE... SO I DONT THINK ANYONE WOULD EVER HEAR IF THAT HAPPENED.'

What can Uffie fans expect of you in 2k7?
...

Eh, Uffie, YOU THERE?

Aanslag op de dansvloer


Ariën is die dj genius achter Intifada Soundsystem. En hij is verantwoordelijk voor alle letters over muziek in de Nederlandse uitgave van Vice. Dit keer het langste MiniMail interview op MonoBrow ever.

Welke muziek vind je goed die je nooit in Vice aan bod laat komen?
'Ik denk niet dat er een genre is dat ik tof vind dat nooit in Vice terecht zou kunnen komen. Wel is het zo dat qua interviews een aantal dingen tot nu toe niet (genoeg) aan bod zijn gekomen, puur vanwege het feit dat er beperkte ruimte is in het blad. Maar met de recensies pakken we alles, ook heel veel dingen die ik thuis graag draai, zoals postrock, IDM en re-issues van obscure soul en latin.'

Wat is moeilijker: een goed stuk schrijven of een dansvloer laten exploderen?
'Je kan, tot je het moet inleveren, altijd terugkomen op een stuk om het nog beter te maken. Ik ben iemand die graag met iets blijft aankloten tot het helemaal lekker loopt.'

Kee dan.
'Maar de prestatiedruk van draaien spreekt mij ook heel erg aan. Je kan het van tevoren een beetje plannen, maar je doet het real-time en dan moet het allemaal kloppen. Ik ben vaak doodmoe wanneer ik klaar ben met mijn set. Toch zijn er moeilijkere dingen dan schrijven of draaien. Mijn administratie bijvoorbeeld, is zwaar aan wat aandacht toe. Wil je moeilijk? Hier, drie deurwaarders op je nek.'

Wat wil Intifada Soundsystem bereiken?
'Meer gigs op meer plaatsen en mijn techniek blijven verbeteren. En ik ga weer lange mixen en re-edits maken zogauw mijn computer is gerepareerd. Verder zien we wel hoe deze grap afloopt. Wie weet kun je mij over 15 jaar voor twee meijer en een fles Stroh Rum inhuren voor het examenfeest van je kind.'

Waar word je de laatste tijd gek van tijdens het uitgaan?
'Opeens heb je nu overal van die hipstertjes die zonodig hun schoolfeest-herinneringen willen oproepen en de hele nacht Top 40-troep uit 1997 gaan draaien. Voor mijn part mag je best Dune een keer op de mat gooien wanneer niemand het verwacht (of desnoods lekker veilig aan het eind).'

Haha.
'De mop wordt alleen snel flauw wanneer je mensen ermee gaat doodgooien. En het is te makkelijk om alles wat je doet maar als "lekker ironisch" te bestempelen. T-Spoon was toen al kut en mij ga je echt niet wijsmaken dat dat nu ineens niet meer het geval is.'

DJ legende Darkraver heeft ooit aan MonoBrow verteld dat hij zich wel eens liet pijpen tijdens het draaien.
'Ja, komt 'ie dan hè...'

Wat is de killer track van dit moment?
'D.A.N.C.E. van Justice is over een maand de 'Crazy' van 2007, maar nu is het 't heerlijkste wat je met een heleboel mensen tegelijk in een zaal met een goede installatie kan aanhoren. De Boys Noize-remix van Teenage Bad Girl's 'Cocotte' en die Opposites-remix van Wix zijn ook niet mis. Maar mijn tip voor de lezers van MonoBrow is Kill Da Hype.'

D.A.N.C.E. van Justice pak je hier.

17 March, 2007

Rustig aan gast

Vanavond staat MonoBrow the hossen op LCD Soundsystem in de Melkweg. Briljante plaat trouwens. Maar na een verygoodnice nacht met een knap vosje kan deze pappie wel wat snurkmomenten voor zichzelf gebruiken. The Rifles hadden het niet beter kunnen verwoordden.

Enthefuckjoy:
The Rifles - Peace & Quiet

Ps: hou 'm hoog vanavond en wees lief voor je schatje en je neven.

Bang bang je knappe koppie!


Kee dan. Kitsuné is dik in die ok-sfeer. Maar Ed Banger is het dikst. Mein Gott. Als je dacht dat je vaak op toffe feestjes bent, heb je nog nooit een party van die Franse macs ervaren. en die vormgeving van de platenhoezen.... Check hier het filmpje voor hun tweede verzamelaar met daarop allemaal nieuwe tracks van gasten als Uffie, Sebastian, Justice, Mehdi, Busy P en Feadz. Haal die muziekies in huis! De grote vraag: wanneer komt die volgende label night in Amsterdam?

16 March, 2007

Stop! Hamster Time II


MonoBrow is gek op hamsters. Die gasten weten hoe je relaxed moet leven. Lekker 'n beetje knagen en in zo'n rad rennen. Maar ze kunnen dus ook hakken. Op Zeg Ken Jij De Mosselman?

EbayWear #1


MonoBrow is het soms helemaal zat. Al die designer shit die je maar twee keer aan kan omdat de grap er dan vanaf is en je door al die nieuwe gear die steeds uitkomt helemaal gek gemaakt wordt. Daarom vanaf nu een nieuwe rubriek: EbayWear. Yours truly snuffelt onvermoeibaar tussen muffe angora swieters en uitgelebberde shirts naar dat ene, hypersympathieke kledingstuk dat je weekend laat klappen. Altijd exclusief. Altijd passend bij je monobrow.

Deze week moet je hier effe bieden. Echt leer. En check die prijs! Hahahaha!

15 March, 2007

Solide bolide

MonoBrow presenteert: De Dikste Clips Met Auto's D'r In.
(Met dank aan Bas P.)

Let Me Ride - Dr. Dre

Jump In My Car - David Hasselhoff

Testarossa - Kavinsky

Little Red Corvette - Prince

Pontiac Firebird '82 - Sonido Lasser Drakar

Geronimo's Cadillac - Modern Talking

Kee. Die laatste is een grap. Echt.

14 March, 2007

Meer van Mehdi



Nog meer auto's. Mehdhi bounced harder dan de 2-Unlimited fan club. Hij is van oorsprong gek op hipperthop. Maar ook verygoodnice met die uptempo shit. En Lucky Boy was hype vorig jaar. Luister dan. Beter klik op play hierboven. Want die clip van Signatune is echt fucking nice. Dat kun je niet van elke video zeggen die opent met een shot van 'n deken met paardenprint.

Big2 Bigs up #1

Ohwwww! Vanaf vandaag komt Big2 van The Opposites regelmatig langs bij MonoBrow. En geeft hij je die 411 over een verse track. Toasty!

Naar welke song luister je op dit moment veel?
'Gelijk effe me street credibility verneuken: Justin Timberlake - What Goes Around.'

Waarom is 'ie zo goed?
'Timbaland is een fokking baas. Die track duurt zo lang en nog steeds zit er zo veel afwisseling in de beat dat 't dope blijft om te luisteren. Ik vind Justin Timberlake ook een lekkere stem hebben. Beter dan die fokking pootjesmuziek die hij vroeger bij Nsync maakte. De clip is ook gruwelijk. Als er iemand in de buurt komt van die ouwe Michael Jackson, is hij 't. Het doet me een beetje denken aan Thriller. Fokking sick. Maar don't get it twisted. Michael blijft de vetste. Petje af voor Timberlake en Timbaland.'

Deze song is perfect om op te zetten als je....
'Effe schijtziek bent van je wijf! Ik trap 'm in me Ipod als ik over straat loop of in de tram zit ofzo. Lekker kalm nummer.'

Pak 'm hier: What Goes Around