14 March, 2007
Boeren in je bek
Kom op nou, pak die paprika sjèps en literfles cola. Kijken of je de scène uit deze Vlaamse film kunt naspelen. Tis een teaser van de film Dagen Zonder Lief, van Felix van Groeningen. Dit stukkie deed MonoBrow een beetje aan een sketch van deze gasten denken. En zien we daar een hete fotograaf in de rol van doofstomme tolk? De film kun je vanaf 21 maart in de bioscoop checken. Rellen!
13 March, 2007
X factor
Vergeet die losers die niks kunnen en daar beroemd mee willen worden. Deze mannetje maakt werkelijk prachtige dingen. En hij heet nog Arthur Röing ook. Wat een grafisch ontwerper met valszingende dorks uit Nederland te maken heeft weet bijna niemand. Maar soms is MonoBrow opgefokt, en dan zijn die vergelijkingen en metaforen van 'm niet zo sterk. Back on track: Arthur is het bekendst van het logo van Fluokids, die sexy Franse fuckers. En eh, nou ja, dat dus.
Labels:
Arthur Röing,
fluokids
Neurose 2 Nollie flip
Andrew Reynolds is één van de meest stijlvolle skaters ever. En in deze aflevering van Epicly Later'd, een verygoodnice rubriek op vbs.tv, kun je zien dat hij misschien wel in staat is tot bovennatuurlijke tricks, maar uiteindelijk ook gewoon een dude is. Met onwijze dwangneuroses. Sjiet.
Labels:
andrew reynolds,
dwangneurose,
skateboarding,
vice
12 March, 2007
Gekke bek
Van dit Original Fake shirt wordt MonoBrow vrolijk. Niet van de prijs trouwens. Maar ja, heb je wel die exclusieve Japanse look. Uitverkocht? Hier kun je ook nog op bieden .
Labels:
cosplay,
japan design project,
Original Fake,
t-shirts
Wit en Wollig
Ken je Treeson? Die gast is goed. Lekker wollig, stukje hout dat uit z'n hart steekt. En altijd in de weer voor z'n vriendje Ren. (Niet te verwarren met deze Ren. Of deze.) Maar echt. Hij is bedacht door Bubi Au Yeung, een illustratrice die erop zit. Ze is echt goed. En aan de crack. Want het verhaal hoe Treeson Ren leerde kennen heeft een twist waar M. Shamalamalang nog wat van kan leren. Maar goed, je wil die merchandise, right? Dat kan toch. Hoewel plaatjes kijken ook lekker is.
Labels:
Bubi Au Yeung,
designer toy,
MC Ren,
Ren,
Stimpy,
Treeson
11 March, 2007
Anti Kater Videoclip Zondag
Sooo dan. Nog gelukt gister? Of toch weer alleen geslapen? Dan is het extra crappy wakker worden. Met je piepende oren en droge mond. MonoBrow helpt je lekker bijkomen. Met deze supernice clippie van het Australische Gotye, gemaakt door Brendan Cook van PictureDrift. Heerlijk liedje, mooie graphics: het enige wat ontbreekt is iemand die je nu een vers glas sinaasappelsap komt brengen. Nou ja, misschien volgend weekend...
Labels:
Brendan Cook,
Gotye,
PictureDrift,
videoclip
Kapseltje d'r bij
Watsmetjou!? Hoe stylish kun je erbij lopen? Die ontwerp boys van Julesdavid snappen het zo goed dat het eng wordt. Je hebt van MonoBrow kunnen horen over die Dinosaur Jr. Dunks. Dat zijn de sneakers die ze aanhebben. In combi met zo'n grijze trackbroek: helemaal goed. Maar die print klapt het hardst! Als je trouwens niet ziet wat de afbeelding voorstelt, dan luister je te weinig naar J. Mascis. Op de JD site zie je hoe de zanger van de band reageerde op het ontwerp. Ach. Zolang je maar snapt dat Julesdavid de skills heeft waarmee je die rekeningen kunt betalen. Met fooi. Ik zeg je.
Labels:
Dinosaur Jr. Dunks,
Julesdavid,
nike,
t-shirt
10 March, 2007
Dancing with tears in my eyes
En weer eentje voor de meisies. Nog een uurtje of twee, dan mag je weer. Lekker dansen en lachen met je vriendinnen. Beter ga je naar Flexbar. Daar is Adam Sky (zit bij dat kenkercoole Kitsuné) en bruuts uit België: Rentboy. Maar je staat nog niet te springen en die hardbody waar je vanacht verliefd op wordt ken je nog niet. Rustig dus. Eerst een melancholiek liedje downloaden van de Klaxons (remix: SebastiAn). MonoBrow zegt: hou 'm hoog vanavond.
Penis In Vagina Flexbar
Had je bij moeten zijn. Haha. Of sta je ertussen?
Labels:
flexbar,
penis in vagina
Tony Soprano verliest
Too bad Tony. MonoBrow dacht altijd dat jij de meest ordinaire thug was. Met je voorliefde voor vrolijke Russinnen en leren jassen. Maar het kan een stuk erger. Klik hiero. T zijn Russische grafzerken van mafiosi. Met plaatjes erop! Niet alleen van die gasten zelf. Maar ook van hun prachtige wagens en mobiele telefoons. Verygoodnice. Proleten for life! Ook als je dood bent.
09 March, 2007
Penguin Adventure
Fijn clippie bij de track Pleasurewood Kills van Lost Penguin. En dan hebben we het dus niet over die ongelooflijke game van Konami.
Labels:
Konami,
Lost Penguin,
Penguin Adventure,
Pleasurewood Kills
Moeilijk man
Kee dan. Drop je comic, joypad of mp3-speler. Tis tijd voor die high brow art shit baby. De afbeelding hierboven is van een uitgave met daarin werk van Gabriel Kuri, getiteld 'Suggested Taxation Scheme.' Kijk dan! Tis een larger than life belastingrafiek, haha. Roma Publications is een ding van kunstenaar Mark Manders (check die lijst met exposities), en grafisch ontwerper Roger Willems. Die boys zijn lekker bezig met mooie uitgaven over mooie dingen voor de mensen. MonoBrow houdt alleen niet zo van lullen over kunst. Shit moet je gewoon ervaren. Dus check hun site en schrijf je in voor de nieuwsbrief. Iets van Roma scoren? Doe het via IDEA Books. Tus sais.
08 March, 2007
LSRS
Losers dus. Iets anders kan MonoBrow niet maken van die gasten van MSTRKRFT en hun collabo met Puma. Welke gek trekt er nu kicksen van dat merk aan? Parra verwoordde het mooi. (Rechtershirt.) Echt man, die ontwerpers hebben het zo niet begrepen. Dit monster lijkt nog het meest op een veel te lang doorgedragen bowlingschoen, stijf van het zweet van generaties frikadellen etende vetkleppen. Of op een hockeyschoen van een zuur kakkind met teveel zakgeld. Ook al zo'n cracksport. Mocht je het toch willen weten: de sneaker is gebaseerd op het model voor het atletiekonderdeel 5000 meter. En binnenin is een afbeelding gedrukt uit de clip van Easy Love. Verder is de naam van de groep op de hak gestikt. Zo. En nu een paar Jordans kopen. Hup.
Hits voor je assje
Vanavond neemt My Little Soundsystem met d'r cookie crew Bitterzoet over. Tijd voor Huiskamerhits! Maar wedden dat die gasten Gee, Parra en Bizar er ook hangen? Boks! Wat je kunt verwachten? MonoBrow kreeg dit te horen. (Geen idee waarom ze eerst in het Engels kletsen en dan overstappen op Nederlands. Klote booze ook.) 'We are a musical cooperation with 9 people and their friends who actually like music but cant play for shit...the parties are fun if you like to laugh and get drunk...rock and roll all night long.'
'Noodlanding vinden we stom. Alleen maar electro hipster shit vinden we ook stom. We willen gewoon hits! Maar dan wel leuke hits! Om lekker op te dansen! Dus veel Ramones en The Smiths. Maar ook JJ Fad en Kool Keith. Het moet vooral gezellig zijn. En niet te moeilijk. Mensen doen zo moeilijk tegenwoordig. Daar houden we niet van.'
PAS OP! MonoBrow geeft 4 kaarten (2 x plus 1) weg voor vanavond. Scrol als een gek naar beneden voor het mailadres. Dan word je op de lijst gepompt. Lekker hoor.
Labels:
bitterzoet,
FNNNN,
Huiskamer Hits,
My Little Soundsystem
07 March, 2007
Cobra kills bears
Here's a first: MonoBrow gooit liedje online en zegt: download or die! Tis Cobrastyle van de Teddybears Sthlm, featuring een weinig subtiele Mad Cobra. Clippie check je hiero. En jahaa we weten dat het al een jaar oud is. Maar so what. Kun jij het soms al meezingen? Nou dan.
Labels:
Mad Cobra,
Teddybears Sthlm
Help The Police
HAHAHA. De Britse grappenmaker Adam Buxton heeft een hilarische sketch waarin hij de klassieker Fuck The Police van MonoBrows favoriete 'Albums-Van-Deze-Groep-Gooi-Je-In-Je-Cd-Speler -als-Je-Een-Lief-Meisje-Op-Bezoek-Hebt-Waarvan-Je-
Wilt-Dat-Ze-Blijft-Pitten,'-crew N.W.A., narapt voor zijn zoontje.
Maar dan zonder het gevloek en getier. Genoeg. Check en lach je gek.
Labels:
Adam Buxton,
Fuck The Police,
gangster rap,
N.W.A.
06 March, 2007
Jordan's Extreme Make over
MonoBrow's monobrow gaat omhoog bij het zien van al die Jordan's die er dit jaar aankomen. Zoveel moois. Maar ook zoveel lelijks. Oordeel zelf pappie. (Naar beneden scrollen.)
Labels:
basketball,
nike air jordan,
sneaker
Dirty Pica (chu)
Wie is er nou niet vies van de betere nasty alcoholkiekjes op feesten hier in Amsterdam. Toch knap hoe Alistair Allan uit Londen het lukt om op de meest sicke, onderbelichte en krakende dansvloeren in Londen, foto's te maken die eruit zien alsof ze in een studio onder ultieme omstandigheden geklikt zijn. Dirtydirtydancing heet z'n bedrijf. Maar na wat browsen kwam MonoBrow iets anders tegen wat nog veel heter is. Een feessie. Ergens in Zweden. Shit is absurd artistiek.
Labels:
alistair alan,
dirtydirty dancing,
feesten,
londen,
party pics
05 March, 2007
Tuig van de richel
MonoBrow stond afgelopen zaterdag in Studio 80 te hossen op een remix van North American Scum, de nieuwste van LCD Soundsystem. Rogier Delfos pompte een versie die nog dansbaarder was dan die hierboven. Ja, MonoBrow zit nu even in die muziekvideovibe, vandaar. De boys komen trouwens ook naar Amsterdam wat je natuurlijk allang wist. Tis alleen uitverkocht. Dat wordt buiten bij de Melkweg hosselen.
Labels:
LCD Soundsystem,
Multisexi,
North American Scum,
RFH Delfos,
Studio 80
Fun met FNNNN
Met een strak logo, een vage naam, leuke projecten en feesten all over the place, weet jij het ook: MiniMail interview met de vrouwen van FNNNN. Waarom werken jullie met elkaar?
'We houden allemaal van goeie muziek, stoere graphics en matching outfits. Dan wordt je al snel een DJ collectief. Het had ook een eetclubje kunnen zijn maar dat vonden we weer zo standaard. Zoet, zoeter, FNNNN.'
Wie maakt de meest freaky shit?
'We zijn allemaal freaks. F(em) draait al jaren plaatjes voor iedereen die maar luisteren en dansen wil, organiseert wilde feesten en brengt iedereen die ze kent bij elkaar (zoals FNNNN). N(adine) maakt echt freaky fotos en zit in een hele vage band die niet eens in NL te zien is!'
En de rest?
'N(anna) is een terror-design-romantic. N(atasa)? Je moet haar geborduurde portretten eens zien, of haar freaky fotolog Ungirly. En het het FNNNN logo van N(icole) spreekt voor zich.'
Wie is over vijf jaar het beroemdst en met wat?
'F als manager van het comeback duo Britney en Charles Manson die op het punt staan de hitparades te bestormen met hun Love & Terror ballad. N als de nieuwe Kofi Annan (Ban Ki Moon mist die x-factor). N als de nieuwe Patty Hearst. Esthetisch terrorisme met een baret. Vinden we mooi.'
MonoBrow ook
'N laat de Rotterdamse kunstwereld voor wat het is en begint een borduurprogramma op AT5 waarmee ze Bob Ross cultstatus bereikt. N heeft zich na het ontwerpen van de huisstijl voor het MOMA, de all over print van de nieuwe Air Force Supreme en haar dramatische huwelijk met Pharrell, teruggetrokken in Zuid Frankrijk waar ze een zeehondencrèche runt.'
Wat is dat toch met grafisch ontwerpers en kunstenaars die het nachtleven overnemen?
'Als er geen leuke feessies zijn dan moet je het zelf maar doen. Bovendien is het overal zo lelijk. Nee, dat is niet aardig, maar er zijn zoveel mensen die leuke platen thuis hebben liggen die nooit iemand hoort. En we kennen geen boekhouders. Anders zouden we die ook wel vragen om het nachtleven over te nemen.'
Wat is de ultieme muziek om met je schatje mee in slaap te vallen?
NN: 'welk schatje?' FNN: 'Pull Over van Speedy J.'
Wat mist er nog in Amsterdam?
'Rotterdam (en 1 Hagenees).'
Labels:
FNNNN,
Huiskamer Hits,
Last Night On Earth
Subscribe to:
Posts (Atom)
