Ze maakten MonoBrow al gek met dat liedje Hustler en heet met die clippie (eerst even aanmelden bij Youtube vanwege de onberbuikopwarmende beelden) met daarin de legendarische ingrediënten: een groepje absurd knappe vrouwen, 'n kringgesprek dat compleet uit de hand loopt, kneuterige woonkamer en slechtwerkende camera. Simian Mobile Disco klinkt dan ook helemaal goehoed. James Shaw en James Ford heten ze. En van remixen voor de Klaxons, tot de productie van Favourite Worst Nightmare, de nieuwe plaat van Arctic Monkeys: deze mannen zijn lekker bezig. Oh ja, dat fillempie hierboven voor de nieuwe track Its The Beat is toffer dan een toffee! (Props 2 Jak.)
04 March, 2007
It's gotta be the beats
Ze maakten MonoBrow al gek met dat liedje Hustler en heet met die clippie (eerst even aanmelden bij Youtube vanwege de onberbuikopwarmende beelden) met daarin de legendarische ingrediënten: een groepje absurd knappe vrouwen, 'n kringgesprek dat compleet uit de hand loopt, kneuterige woonkamer en slechtwerkende camera. Simian Mobile Disco klinkt dan ook helemaal goehoed. James Shaw en James Ford heten ze. En van remixen voor de Klaxons, tot de productie van Favourite Worst Nightmare, de nieuwe plaat van Arctic Monkeys: deze mannen zijn lekker bezig. Oh ja, dat fillempie hierboven voor de nieuwe track Its The Beat is toffer dan een toffee! (Props 2 Jak.)
Labels:
Arctic Monkeys,
James Ford,
James Shaw,
Kitsuné,
Klaxons,
Simian Mobile Disco
Gesmolten Fruittella's en zweetvoeten
Eindelijk. MonoBrow kan z'n favoriete busvakanties naar Frankrijk en Spanje naspelen. Van Nood-stylo. Haha, wat was dat een linke club om mee op vakantie te gaan. Maar wel deadcheap. Dus hupsakee, maak die trip naar memory lane en lookielookie deze radiografisch bestuurbare touringcar! (Betrouwbare shop trouwens.)
03 March, 2007
Optimus Nike
MonoBrow kwam deze tegen bij Kix and the City. En... Wacht, even zitten. Diep ademhalen. Ogen dicht, en weer open........DIT ZIJN DE BESTENES SNEAKERS OOIT GEMAAKT OP JORDANS IV's EN V's NA! Een gympie van Nike. Geïnspireerd op Optimus Prime uit Transformers. (Voor de jongens en meisjes die echt clueless zijn: dat is een vrachtwagen (niet deze trouwens) die in een sociaal-democratische robot verandert. Snap dan hoe belangrijk dat is. Gosh! Helaas is er nog niks over releasedata of prijs bekend. Maar MonoBrow houdt je op de hoogte.
Labels:
nike trainer III,
optimus prime,
sneaker,
transformers
Der operator mit dem pocketcalculator
Hoofdrekenen was nooit MonoBrow's sterkste kant. Nog steeds niet trouwens. Godzijdank had je op de middelbare school die Texas Instruments dingen. En Godzijnogmeerbedankt voor DEZE PRACHTIGE EXEMPLAREN!
Labels:
design,
museum,
pocket calculator,
wortel van vier
02 March, 2007
Apocalypse nu
Last Night On Earth is hype. Haters blijven dan ook thuis vanavond. In Studio 80 draait het vanacht namelijk maar om één ding. Nou vooruit, ook hier om. De crew die je op je blote knietjes mag bedanken omdat ze dit mogelijk maken? David Gilmour Girls, My Little Soundsystem Typhus Hideous & Minx Pilot. MonoBrow is trouwens stiekem verliefd op FNNNN, die tantu goeie vrouwen waar MLS ook bijhoort. Daarover volgende week die exclusieve intel. Anyhoo. Zin om te dansen alsof er geen morgen is? MonoBrow heeft 2 (plus 1) plekkies op de gastenlijst. Mail snel naar mymonobrow at gmail punt com (of scrol naar beneden en copypaste dat adres.) Kun je vanavond volledig naar je grootje.
Labels:
FNNNN,
Last Night On Earth,
Studio 80,
uitgaan
Looks van lichte zeden
En jij dacht dat je lekker bezig was met je zorgvuldig samengestelde hipster outfit? Check die Global Trend Report van Vice en je weet. (Oh, en Amsterdam moet beter. Kom op mensen.)
01 March, 2007
Supaidâman
Even opletten nu: Peter Parker is een aardige vent die gaat voor z'n werk, lief probeert te zijn voor z'n schatje en ondertussen z'n spieren harder flext dan Hulk Hogan die een hap pasta neemt. En dat is geen projectie van MonoBrow. Dit wel. Not! Maar serieus. Spidey is gewoon de beste. Ook tijdens z'n slechtzittende pakken-periode, zo rond 1978. Uit die tijd stamt ook dit kolerekoele setje: een robot, Spidermobiel en Spiderman himself. Dus. Bedank ons later maar.
Labels:
1978,
action figures,
japan design project,
robot,
spiderman,
supaidâman,
tv-serie
Bijna is wel helemaal
Is toffe kleding ontwerpen niet totaal anders dan een huisstijl of logo maken?
'In principe gaan we er hetzelfde mee om. We gaan vanuit een (klein) idee aan de slag en zoeken een vorm die er bij aansluit. Dus of dit nu voor kleding of drukwerk is, maakt voor ons niks uit. Je hebt wel te maken met verschillende beperkingen. Maar dat maakt het werk afwisselend.'
Wat is leuker om te doen?
'Er is geen verschil. Omdat we bij allebei met eenzelfde manier beginnen aan een ontwerp en evenveel plezier hebben in het maken ervan. Bij onze kleding krijgen we wel vaak sneller reacties van mensen. Het is wat directer.'
Bedenken jullie ook zieke shit die je niet op een shirt zou drukken?
'Ja maar we hebben goede medicijnen en zijn we niet vies van ’s ochtends een fruitmixdrankje maken met de blender.'
Wat voor kleding dragen jullie zelf het liefst?
'Jorn heeft een groeiende collectie Nike AF1's, en draagt op het moment z'n Polka Dots met bijpassend zwart shirt en witte puntjes. Ik draag Nike Air Force 180 met elke dag een ander zelfgemaakt shirt.'
Waarom zitten jullie niet in Amsterdam?
'Waarom wel?'
Hoe trots zijn jullie ouders?
'Die van Jorn vooral op het feit dat hij zijn eeuwige drang naar verslaving heeft omgezet in zoiets triviaals als 't verzamelen van sneakers. En dat hij nu al vier jaar met Amika verkering heeft. Mijn ouders wonen in Spanje.'
Waar gaan jullie nog hard mee klappen?
'Met alles wat we de wereld in brengen. Hou Almost Modern in de gaten zou ik zeggen. En met elke maand vier nieuwe packages bij Almost Naked die ongetwijfeld doen trillen.'
Labels:
Almost Modern,
Almost Naked,
Jorn de Vries,
Markus Rummens,
rotterdam
28 February, 2007
Funny hahaha
Dave Eggers heeft dus net dat mooie boek geschreven dat je nog steeds niet gelezen hebt. Wat je waarschijnlijk ook niet gecheckt hebt is McSweeney's. Een platform dat Dave heeft opgezet dat werk van schrijvers uitgeeft die toevallig net zo grappig en bijzonder zijn als hijzelf. En peep dit: voor iets minder dan honderd euro krijg je het komende jaar alle shit van deze uitgever. Opgestuurd. En dat zijn toch al gauw een boek of tien. Sjiet, wat lult MonoBrow ook. Alsof jullie aan literatuur doen. Morgen weer een stukkie over nieuwe shirtjes.
Labels:
Dave Eggers,
literatuur,
Mc Sweeney's
27 February, 2007
Gummetje
Lekkere animatie door de Zweedse illustrator Kristofer Strom bij de clip Hitchikers Choice van Minilogue. MonoBrow vindt die muziek natuurlijk niks. Echt van die minimal crap waar alleen lelijke robots hard op gaan. Maar blijf vooral effe kijken, later wordt het echt té crazy.
Labels:
cartoon,
stop motion,
video
Bootlegs are back
Rrrrrremix! Maak je eigen faux bootleg tape en stuur 'm op via deze site. Vergeet alleen niet nog even een Walkman te scoren.
Labels:
bootleg,
cassettebandje,
tape
AM90's Kermit die kikkertje-stylo
Nike Air Max 90 St. Patrick's Day. Nu op Ebay. (Pas op voor fakes.) Of een shoppie in de buurt. Maar dan moet je even bellen. Want die boys zijn nu aan het verbouwen.
Labels:
air max 90,
kermit de kikker,
nike,
st. patrick's day
26 February, 2007
Tron met vollop turbo
MonoBrow werd getipt door Karen. Ene Anthony Franklin (grafisch ontwerper uit Zwitserland die nu lekker bezig is in Brussel) had iets tofs gedaan met winkelwagentjes. Op zich verygoodnice. Maar klik even door. Dan kom je hier. En dan valt je mondje open. Tis werk van een andere Zwitser: fotograaf Olivier Pasqual. Terrring. Nice!
Labels:
Anthony Franklin,
fotografie,
kunstenaar,
Olivier Pasqual,
zwitserland
Kicks 'n Kleuren
De zomer moet hier nog beginnen. Maar de gympen geniuses van Nike weten al wat we dit najaar willen. Check de 411 van de nieuwe collectie op deze plek. Enne, shit wordt alleen geleverd aan kleine shops. Fuck Footlocker dus.
Labels:
footlocker,
james worthy,
najaarscollectie,
nieuw,
nike,
sneaker
25 February, 2007
Time to get down
Dit wordt het nieuwe horloge van MonoBrow. Die huidige pocketcalculator die hij nu draagt is natuurlijk niet verkeerd. Maar al die mensen die denken dat het ironisch is om zo'n ding te sporten, dat wel. Beter, tijd voor zwaar geschut. Maak kennis met de G-Shock T.D.P. (Tokyo Design Project) #4. Dit ding is een ode aan dit model. Maar dan een stuk groter, een kilo zwaarder en nog veel mooier. Hoe je die brick om je pols pompt? Gewoon zo, of zo. Maar dan moet je wel even die gebruiningscrèmede pols wegdenken. Smerig man.
Labels:
casio g-shock,
horloge,
japan design project
Pino aan de crack
Superhelden met 'n cape zijn sukkels. Batman, Superman, Spawn: hoe kunnen die gasten nou heldhaftig zijn met zo'n stuk textiel dat tegen je assje klappert, als je met 200 kilometer per uur door de lucht vliegt. Eh, nu kletst MonoBrow zichzelf klem. Want die crew uit Battle Of The Planets lukt het wel. Ze zien eruit als Pino aan de crack, met die snavelhelm en outfits waar je tijdens het Brabantse carnaval in Oeteldonk voor op de brandstapel gegooid wordt. Met cape dus. Check die action poppetjes die MonoBrow heeft. Deze tekenfilm was eind jaren zeventig, begin tachtig heet in het Westen. Raar, aangezien het origineel uit Japan onwijs gewelddadig was. De Noord-Amerikaanse versie is dan ook behoorlijk aangepast voordat het geschikt werd geacht voor die vette Happy Mealers. Zelf zien? Check. Luisteren? Kan ook.
Labels:
'Battle of the planets,
batman,
cartoon,
spawn,
superman
24 February, 2007
PiV Pics
Foto's maken op een hete clubavond met vodka in je klauwen is a) ideaal tegen trillende handen, b) vragen om moeilijkheden of c) kunst waar je goedemiddag, heeft u misschien een vuurtje voor me? tegen zegt. Oordeel zelf en check hier.
Broertje van Pocahontas
MonoBrow is even murwgebeukt door al dat electrogeweld. Tijd voor meisjesmuziek. Hey, moet je ons niet lullig aankijken. Zo omschrijft Rick, de leadzanger van Ponoka z'n eigen ding. Bovendien: lieve meisjes ftw.Wat de hel betekent die naam?
'Als ik het goed heb eland in het Blackfoot-Indiaans. Maar het is ook de naam van het Canadese plaatsje waar ik ben opgegroeid. En een bandnaam waar in ieder geval niemand anders op komt.'
Waar moeten we jullie van kennen?
'Misschien van onze single September die de laatste tijd 's avonds wel eens op 3FM wordt gedraaid. Verder hebben we dus net een plaat uit: Hindsight. Op onze site kun je wat dingen downloaden.'
Wat is de hardste cd in je collectie?
'Dat moet het liedje Tales Of A Scorched Earth van de Smashing Pumpkins zijn. Of misschien zo'n gilnummer van de Pixies. Ik ben niet zo van de harde muziek eigenlijk. Zeker geen metal. Heb ook nooit een Metallica-periode gehad of zo. De Pumpkins zijn altijd het hardste geweest wat ik heb geluisterd. Mijn eigen liedjes zijn dan ook waarschijnlijk te categoriseren als meisjesmuziek.'
Wat moeten bezoekers die voor het podium gaan staan meenemen naar jullie concert?
'Vijftien euro om na afloop een cd'tje te kopen.'
Maak de volgende zin af:
Ik luister altijd naar Sieb van de Kast als ik... 'niet snel genoeg bij de radio ben om 'm uit te draaien.'
23 February, 2007
Drop it like it's hot
Rennen! Tis de vallende ziekte! En een mooie serie foto's van ene Dennis Darzacq. We missen alleen die skateboards die uit beeld vliegen.
Labels:
Dennis Darzacq,
fotograaf,
vallen,
zere neus
Subscribe to:
Posts (Atom)
