19 March, 2009
QTwip
Twitter barst van de ouwehoerende bazen. Gelukkig zijn er ook celebs die dat sociale mediagebeuren gebruiken waar het voor bedoeld is en hun volgers verrassen met relevante updates.
Case in point is Q-Tip. Die zat een dag lang alleen maar over Michael Jackson te kletsen en kwam zo terecht bij Foster Sylvers, een zanger die net als de King Of Pop als ventje optrad. En kennelijk ook slachtoffer is geworden van die sicke showbizlevensstijl...
Nu ken ik m'n klassiekers, maar het rapliedje waar Stay Away From Me in gebruikt werd, kon ik niet zo snel plaatsen.
Logisch want het is Be Easy van Ghostface en dat trek ik niet. Maar omdat het door Pietje Rock geproduceerd is vind ik het natuurlijk keigaaf. Zo ben ik dan ook weer.
Qtip Doet Twitter
Labels:
q-tip,
stay away from me,
the sylvers,
twitter
18 March, 2009
Las Shopas
Shoppen in Vegas dus. Dat ging alle kanten op. Ondanks het feit dat ik geen geld had. Van een paar dead cheape hoge Half cabs in de Undefeated-winkel
tot een vrolijke eyeball pen:
Hoogtepunt was een filiaal van St. Croix, een duur herenmerk waar types als Tony Soprano en Bill Cosby zich in thuisvoelen:
baby blauw suède: alles!
Onderschat dit Volcom shirt van boardbewerker Todd Bratrud ook niet
En ondanks het feit dat Run DMC-verwijzingen sinds dat Obama-shirt echt niet meer kunnen volgens deze meneer, toch nog dit Jordan shirt:
Ok. Genoeg.
Labels:
Cosby Show,
Fruition,
Las Vegas,
mode,
shop,
sweater,
t-shirt,
undefeated,
Vans,
winkel
17 March, 2009
Flawless Victory
Huis-tuin-en-keuken Robocopjes die het gezellig met elkaar uit duken. Waar vind je dat nog? Deze bots snappen ook nog eens dat het meekrijgen van het publiek het halve werk is.
Oh en onderschat de techniek die erachter zit niet. Bizar hoe goed ze bewegen, vallen en weer opstaan.
Highlight: boutjes brekende pile driver op 3:45.
Labels:
controlled,
Fight Club,
fighting,
radio,
rc,
robot,
vechten
Videogame Merchandise: R-Type handdoek

Vriend Jeroen scoorde deze superhandige handdoek in Japan. Cadeautje voor yours truly. Want hij weet net als jij dat ik <3 2d shooters. Dankzij hem wordt het dagelijkse droogvegen van m'n zakie opeens een stoere toestand.
/Kijkt naar links
/Kijkt naar rechts
Anyhoo, kijk: zelfs die eindbaas staat erop:

Mocht je online gamen via Xbox Live, er is een Xbox Live Arcade versie van R-Type. Zie je daar.
16 March, 2009
Viva Libelle!
Las Vegas was nice. Later deze week een paar shop highlights, inclusief de winkel waar Bill Cosby z'n truien haalt.
Labels:
foto,
inspiratie,
inspiration,
Las Vegas,
photo
5 Redenen Waarom Headlines Met Getallen Erin Sucken

Je kunt je RSS-reader niet meer openen zonder doodgegooid te worden met nieuwe artikelen als Humberto Tan's Schone Teennagels Top Tien, de 12 Lafste Filmscheten en Zes Manieren Om Je Moeder Te Versieren.
Getalletjes en lijstjes, dat is wat de mensen willen. Dus postings met zulke koppen, daar klikt iedereen op. En het erge is: ik doe het ook.
5 Redenen Waarom Ik Headlines Met Getallen Erin Haat
1. Een blogger die zo'n posting maakt is als een schrijver die een boek schrijft over een schrijver met een writer's block. Inspiratieloze C.R.A.P.
2. Bloggers die zulke postings plaatsen doen dit alleen omdat ze gelezen hebben dat het effectief is. Niet omdat het relevant is voor de posting. Kansloos als je opa met een Google Android in z'n handen.
3. Het is infantiel. Alsof je lezers alleen in staat zijn om teksten tot zich te nemen in hapklare brokken.
4. Hoe lager je in het lijstje bent, hoe slapper de redenatie en/of voorbeelden van de posting.
5. Zie je wel?
06 March, 2009
Doet Vliegticket Boeken
Ha. Morgen dus naar Vegas voor een bruiloft. Maar vergeet dat gokken. Ik heb al een gok. Beter ga ik naar leuke dingen als die Undefeated winkel of de shop van Fruition.
DAT BETEKENT GEEN NIEUWE POSTINGS DE KOMENDE WEEK, OK?
OK DOEI!
(Zoals dat wel vaker gaat hier: Las Vegas tips in de comments wordt gewaardeerd.)
Labels:
Fruition,
Las Vegas,
shopping,
undefeated
Wie De Shoe Past: MiniMail Met Niels Meulman
Voor een magazine dat ik met een paar ex-collega's maakte voor Rich interviewde ik Shoe. Hij ontwierp een embleem voor het bureau. Dat magazine kun je halen bij Atheneum en FOAM, hier alvast het interview:
-------------------------------------------
From bold, quick throw ups and tags to the slow and delicate proces of creating calligraffiti. Has Shoe finally softened?
‘Yes, I have become more soft. Let me share my theory about softness: All are born soft. When you grow up, you become curious and start asking questions. The more questions you ask, the tougher you become. Youth is for practice, experiment, input. Creating as much chaos as you can handle. This I did and the softness got going. Now, having seen the seasons change fourty times, I feel it is time for output, time to consolidate. I even find myself using the word 'harmony' now and then.’
Haha
‘But it's all good, the wide vision of the angry (careless) young man has transformed into a smooth sailing (still careless) artist with a zen-like focus... No, haha. Just kidding! But my point is, that although the creative process will always be a struggle, I now grasp the idea that it isn't only me and my silly brain that's doing the creating. There are many unnamable things that influence the process. Some call this intuition, or worse, oneness. I know what you're thinking... He's not gone soft, he's gone completely bonkers!’
Not at all
‘Well, check this out: (off the record) When I work on a calligraphic piece -like the Rich graphic- there's this continuous question: how do I so swiftly decide which curves are good and which need tweaking? This then triggers the notion that my goal is to uncover the secret of life. But I guess that is what every artist aims to do, right? No? It's just me? Whatever. Soft is good. Hey, I haven't been in jail for over ten years. But that's not counting DUI arrests... A shoe will never be a sandal... Understand?!’
So what do you enjoy most: assignments or autonomous work?
‘Good question. Again. They are practically the same. The only difference is that one type of job has a client called 'them' where the other type of job's client is 'me'. There is no essential difference between a window-down whole-tram by L'Oréal and one by Shoe. Multinationals think and operate in the exact same, primitive way that a fifteen year old angry (careless) young man does.'
Ok
'An organization of 100.00 people has the same structure as a person. You know; board of directors on the top floor telling the others what to do, etc. But I don't see any CEO that realizes he really doesn't decide shit and subsequently transforms into a smooth sailing (still careless) artist with a zen-like focus... Whatever, I created a situation for myself where my work either fits a campaign for 'them' or 'me'.’
How important is recognition for you?
‘Recognize me, respect me, love me, never forget me and say my name. Especially after I'm dead.’
What do you think of graphic design in Dutch advertising?
‘Read the weekly columns in Adformatie by Dolf Hell. Those should be published in deluxe format. Otherwise I'm just happy that the Futura Extra Bold Condensed is back.’
What’s the main reason for you to get up every day and do the things you do?
‘Now, that is a terrible question.’
What can we expect from you next?
‘Unexpect the expected.’
Labels:
Amsterdam,
Calligraffiti,
graffiti,
graphic design,
interview,
minimail,
Niels meulman,
shoe
05 March, 2009
Wrestle Aid

Koko B Ware heeft me een hoop adrenaline bezorgd gedurende z'n tijd bij de WWF. Als Birdman stretchte hij z'n nylon outfit verder dan al z'n tegenstanders. Kijk zelf maar.
Wat ik niet wist: die gast kon ook een aardig moppie zingen, samen met z'n worstelmaatjes, Live Aid stijl:
/pinkt sentimenteel traantje weg.
Labels:
if only you knew,
koko b ware,
piledriver,
wrestlemania,
wwf
04 March, 2009
Dit Is De Elvis Woonkamer, Dat Wilde Bert Zo Graag.
Beetje off topic, maar het gebeurt niet elke dag dat een friend van MonoBrow een nieuw siteconcept lanceert.
Jacob ken je nog van z'n romans Para! en Hyper. Of misschien heb je wel eens staan bouncen tijdens een concert van Represailles waar hij in rapte.
Anyhoo. Nu dus Liever, een site waar je schatje, moeder of lesbische tante die iets met handbeschilderde Nigeriaanse vazen doet, lekker kan bladeren door tigduizend interieurfoto's.
Uiteraard kun je gelijk zien waar die spullen te koop zijn en heb je de mogelijkheid je selectie te bewaren enzo. De techniek erachter is echt heel tight, lekker bezig Jak!
Labels:
design,
inspiratie,
interieur,
liever,
site
Twitter This
*deet doot beep*
3:56 PM Mar 2nd from twhirl
R2D2 - Twitter
The bad news is we had to let go of about 8,000 clone troopers today. The good news is it really only counts as 1.
4:49 AM Jan 27th from twitterrific
Darth Vader - Twitter

Realizing my whole career has been based on ambition and man's willingness to exploit his neighbor for selfish gain. I'm ok with this.
11:02 PM Sep 20th, 2008 from web
Cobra Commander - Twitter

49 20 6f 6e 6c 79 20 73 70 65 61 6b 20 74 68 65 20 74 72 75 74 68 2e
8:47 AM Nov 18th, 2008 from web
Centurion - Twitter

If I hear one more person say "Why didn't you just take an eagle to Mt Doom?" I think I will tear them a new hobbit hole.
5:30 PM Dec 4th, 2008 from web
Gandalf - Twitter
Labels:
battlestar galactica,
centurion,
cobra,
commander,
Darth Vader,
gandalf,
list,
movies,
pop culture,
r2d2,
tweet,
twitter
03 March, 2009
Slecht Gaan Voor Weinig: Win Kaarten Bangers

Zaterdag laat Amsterdam zien hoe het moet. Maar vrijdag mag de stad waar Henk Wijngaard of hoe heet die vent met dat gave café, het doen.
Bangers stijl.
3 x 2 OP DE LIJST
Mail me jouw favoriete banger van dit moment (de titel, niet de track) en ik doe m'n best voor je

Labels:
bangers,
boemklatsch,
club,
feest,
Rogerseventytwo,
Swurdin,
The Walk,
uitgaan,
utrecht
Over Geen Smaak Valt Niet Te Twisten: Freshcotton Design Contest
Ok, erger je gerust aan die voice over maar vraag me niet waarom de twee vrouwen aan het eind van de video zo onhandig kauwgom kauwen. Don't shoot the messenger enzo.
Daar gaan we:
------------
Het is dat ik nog geen knoop kan naaien (jaja, dat zei m'n vriendin vanacht ook tegen je), anders zou ik er alles aan doen om de ontwerpwedstrijd van Freshcotton te winnen.
Serieus, die gasten geven je de kans om je eigen collectie gemaakt te krijgen, tasje d'r bij: alles!
Dit dus:
- een professionele fotoshoot
- de collectie wordt verkocht via het FreshCotton label en shops in Nederland. De winst is voor de winnaar
- een fotoreportage met de hele collectie in Vice Magazine,
- expositieruimte bij Streetlab Projectspace,
- een interview op 101tv,
- merkanalyse en advies van Habbekrats Reclame,
- een FreshCotton waardebon ter waarde van 500,- Euro.
Meer op Freshcotton en Vice
Labels:
design contest,
freshcotton,
street lab,
vice,
wedstrijd
02 March, 2009
Onkreukbaar

Street Fighter: The Legend Of Chun Li gaat zelfs MonoBrow te ver.
Shit is kak.
Maar heus wel dat ik deze gegarandeerde ellende 90 minuten over me heen laat komen.
Een paar redenen:
Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen KreukKristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk Kristen Kreuk
Kristen Kreuk doet die Google Images
Onze rugzakvakantie in Thailand was spannend!

Normaal gebruik ik Sanex hoor!

Labels:
Are You The One. Lifelike,
chun,
kreuk,
kristen,
street fighter,
video game
Elle N'est Pas Très Scherp
In de Elle van deze maand staat onderstaande foto, geschoten tijdens een modeshow van de Parijs Fashionweek. Hoe clueless kun je zijn?
Niet dat Pedro Winter daar vurige stukjes op z'n hoofdhuid van krijgt:
Als meest invloedrijke muziek- en stijlbaas van 2008 heb je het drukker dan dat.
Labels:
Busy P,
cassette playa,
elle,
magazine,
tijdschrift
27 February, 2009
Dit Weekend Dus

VRIJDAG
Ok. vanavond ga je naar een performance van Alexandra Bachzetsis. Dat kan een Plaatsvervangende Schaamte Opwekkende vertoning worden, I know. Maar als een paar leuke mevrouwen op de genadeloze muziek van Delfos gaan bewegen, dan weet je dat het goedkomt als een sketch in Sesamstraat.
Met verschillende optredens vanaf 17:00 uur in De Brakke Grond
Oh wacht, ik hoor net van de man zelf dat hij niet gaat draaien, maar dansen! En de dj is de Vlaamse ex van Soulwax (of dit dan betekent dat ze het met de hele band deed of alleen met de drumsticks, weet ik dan weer niet).
------------------------------------------------------------------------
ZATERDAG
Opening van Buutvrij bij Sid Lee. Whatever.
Mardi Grass met o.a. Wicked 'Neem Je Opa Mee' Jazz Sounds in De Kring. Whatever.
------------------------------------------------------------------------
ZONDAG
De Engelse kunstenaar Pure Evil (wie?) is door KSwiss uitgenodigd. Hij komt zondag langs om z'n expositie te openen. Ben niet echt onder de indruk van z'n werk, maar dat komt misschien omdat de dingen van Kaws nog steeds op m'n netvlies ge-bitch slapped zitten.
De Pure evil flyer:

ZIN IN.
Labels:
expositie,
exposition,
K space,
KSwiss,
pure evil
26 February, 2009
Lekker Krabbelen
Wat een schoonheid.
Maar waarom besloten ze bij The Quiet Life om hun naam zo raar te plaatsen? Als je het concept goed doorvoert moet je dat logo een stuk groter op een lijn plaatsen.
Nu zweeft het als een los element in het niets en verstoort het de eenheid aka aanheid van dit shirt. Shiiiit.
(Via Krudjemart.)
Labels:
krudmart,
t-shirt,
The Quiet Life
We're All Gonna Die

Simon Hoegsberg is een Deen die vanaf dezelfde plek op een brug in Berlijn, twintig dagen achter elkaar willekeurige voetgangers fotografeerde. Niks bijzonders zeg je? Jawel man, want hij maakte er een honderd meter brede foto van. Check z'n site:
Simon Hoegsberg - We're All Gonna Die
That's you and yours you're seeing.
Labels:
fotografie,
photography,
simon hoegsberg,
we are all gonna die
25 February, 2009
Twee Tijdschriften, Eén Posting
Zo, Katie Grand's Love magazine is crrrap zeg. Alleen maar mode. En de redactionele inhoud is bijna niet te onderscheiden van de advertenties.
Het is een project van de vrouw die ook achter de oppertypemachine voor Pop en Dazed & Confused zat, en een tijdje The Face aanstuurde. Vooral deze laatste titel en D&C staan bekend om de interessante artikelen. Niet zo raar dus dat ik verwachtte dat Love meer zou zijn dan een verzameling saaie foto's van saaie celebs.
Het gaat al mis bij het voorwoord. Daarin doet Katie heel moeilijk en hypocriet over het uiterlijk van vrouwen. En steekt ze zichzelf een veer in de kont want ja, ze heeft een dik exemplaar (van een vrouw, niet van een veer) op de cover schokkend! Vervolgens staat het blaadje vol met allemaal pro Ana's.
En de mooie verhalen moeten dan komen van Iggy 'Uitgewoond' Pop, Beth 'Excuusbolle' Ditto en nog iemand die geld verdient met zingen. Zucht. Oh en als ik nog één keer de tepel van Kate Moss tegenkom in een reportage ga ik bijten.
/laat scheet
Maar dit is dus een posting voor het tijdschrift van reclamebureau Rich. Je kunt het scoren bij Atheneum Nieuwscentrum op het Spui, waar je ook Love kunt laten liggen.
Rich magazine is een blad waar ik aan meegewerkt heb. Het staat vol met (nieuw) werk van fotografen en kunstenaars (Levi van Veluw, Isabella Rozendaal, Marnix Goossens) én interviews met architecten en grafische gasten.
Ik heb nog geen exemplaren om weg te geven. Dus als je het wilt zien moet je bij Atheneum zijn.
Labels:
advertising,
Amsterdam,
kunst,
LGF,
magazine,
reclame,
rich,
tijdschrift
Subscribe to:
Posts (Atom)