Zike! MonoBrow is verhuisd.

Je wordt nu doorgezapt naar mijn nieuwe site. Zo niet, check
www.mymonobrow.nl
en update je bookmarks.

24 August, 2007

Kleine monsieurkes

Geen paniek. Als je vanavond uitgeuitmarkt bent (hoe belachelijk mooi zijn die posters van die misvormde koppen), ga je gewoon door naar Flexbar.

Daar is We Love, een goed ding van The Walk en Rogerseventytwo. Met deze keer Les Petits Pilous. Twee Franse gekken die je gek maken. Ze zijn vers gesigned op Boys Noize en staan vanavond voor het eerst in Amsterdam. Dus kom langs en laat je horen. Het wordt vast goed. Nee, dat is for sure natuurlijk.

Nu gratis bij MonoBrow: word vriendin en krijg dit:

Het is dat je m'n meisie niet bent. Want dan had ik deze Spizike's echt voor je gekocht. Kan wel huilen zo mooi. En je weet: niets leuker dan mooie shit voor 'n ander kopen. Meer foto's en details klik je hier. Dus zit je om een paar kicksen verlegen of klinkt de titel Miss MonoBrow je goed in de oren? Dan weet je wat je te doen staat.

23 August, 2007

Mama gave birth to the soul children


Zo, die Ted Passon is echt een crazy vent. Hij is de regisseur van de clip hierboven van Plastic Little. Echt redelijk geniaal. Niet alleen wat je ziet, maar ook wat je hoort. Frisse flow, grappige tekst (ik bedoel, het is fiks pittig om over zo'n uitgelebberd onderwerp als beffen, pielemannen en punani's nog een boeiende song te maken).

MonoBrow is fan. Jij nog niet? Moet je anders Rap Oclock even checken. Dan ben je hooked. Het album heet She's Mature en daar vind je hier meer over.

EDIT: Ted vindt MonoBrow wel leuk. Dus binnenkort een MiniMail met die guy!

Duitse mosterd na de maaltijd

Goed. MonoBrow was dus in Berlijn. Dat was lachen. En dat wil ik best met je delen. Maar dan moet je beloven dat je niet op die andere foto's klikt die op m'n Flickr.com staan. Want dan heb je een kop bij deze blog en dat is nooit goed.

Tenzij je al een neef van me bent. Dan lach je toch al hard.

Genoeg.

MonoBrow & Friend do Berlin.

22 August, 2007

Mag dat?

Een spot waar je allemaal afgekeurde, nooit uitgezonden, en gewoon bizarre en banned advertising vindt. Dat is Illegal Advertising. Opgezet en onderhouden door hele goeie gasten. Maar eh, verboden shit laten zien:

mag dat?

Yummi, tis Ntjamrosie


Ze ziet er goed uit, zingt nog beter en hell, zelfs d'r naam klinkt als de titel van een track die je ooit een onvergetelijke zomer heeft bezorgd.

Ntjamrosie mag dan ook niet klagen want het gaat goed met haar carrière. Ze woont sinds haar negende in Nederland en komt oorspronkelijk uit Kameroen. Maar als je iets aardigs tegen haar wil zeggen in het Engels, Frans of Bulu (Kameroens dialect), dan kan dat ook. Ze spreekt namelijk vier talen. Dan kun je bijvoorbeeld zeggen gefeliciteerd met je Appletree platendeal.

De clip hierboven hoort bij de song Patience. En is geproduceerd door Nelson & Djosa en geschoten door Paul Geusebroek & Justus Engelbracht.

Ben jij nu weer even lekker on point lijkt me zo.

21 August, 2007

Wat zeg je over m'n moeder?

Het blijft lachen, die zichzelf veel te serieus nemende straatsukkels die zo weinig zelfvertrouwen en relativeringsvermogen hebben dat ze doorslaan als je een grap over hun moeder maakt. Zelfs als 'ie goed is trekken ze het niet.

Beter hou je je raampie van je getunede Opel Corsa dan ook dicht als je die mixtape JemoederJemoederJemoeder van Girls draait. Met van die BaltimoreEdjeBangerBootyElectroblahblah herrie. MonoBrow hoorde van Swurdin dat je 'm kunt grijpen op de site van Freshcotton. En log daarna gelijk effe in als je wilt, dan kun je je stem uitbrengen en zeggen wat je van die mix vond. Dat zou Swurdin tof vinden. En ik ook.

MNBRW <3 LTLYM

Learning To Love You More is de naam van een project van Miranda July en Harrell Fletcher. Waarbij deze twee kunstenaars steeds met een geweldige opdracht komen die jij als gewone sterveling van de straat vervolgens kunt uitvoeren.

WANT JIJ BENT OOK BIJZONDER! EN JE KUNT ALLES BEREIKEN ALS JE MAAR WILT! SUCCES IS EEN KEUZE! GELD MAAKT MEER GELD EN UITKERINGSTREKKERS MOETEN HET LAND UITGEZET WORDEN EN DE BELASTINGDIENST BESTAAT UIT RATTEN EN DIE GEERT WILDERS ZEGT TENMINSTE WAAR HET OP STAAT!

Hooold up. Echt, de volgende keer in Berlijn toch maar wat minder braadworsten en halve liters van in de Hel gebrouwen bier drinken.

Die opdracht dus: het resultaat stuur je op en dat wordt dan misschien (hey, het moet wel tof zijn natuurlijk) online geplaatst. De dingen die ze vragen zijn soms absurd, maar altijd die best.

Leuk en aardig. Maar wat MonoBrow wil is dat je deze vrijdag gezellig even langskomt op de opening van de Europese expositie die bij LTLYM hoort. Locatie: MU in Eindhoven. Vanaf acht uur 's avonds gaat het los.

Daarna kun je tot en met 30 september een bezoek brengen. Gedoe? Jongen: er rijden van die gele dingen de stad uit. Daarmee kun je je horizon verbreden wat meer mensen zouden moeten doen.

20 August, 2007

Air sex is zoveel beter dan Air guitar


Jonathan Woss presenteerde een tijdje terug dit item in één of ander programma. Met als hoogtepunt de uitspraak van air sex kampioen Cobra: 'Ik heb nog nooit sex gehad.'

Overdag dronken zijn is het nieuwe 's nachts nuchter zijn.

Je kunt haten wat je wilt, maar Joost van Bellen en z'n Veel Meubelstukken-crew weten hoe ze je aan het dansen moeten krijgen.

Als je dat niet gelooft moet je zaterdag 1 september zeker naar Noord komen. Daar is dan van 13.00 tot 23.00 op het NDSM-terrein een minifestival waarin alle feesten die Meubelstukken de afgelopen tien jaar ooit organiseerde, voorbijkomen. Welke dan?

Eej! Tijd voor die geheugenkietelaar:
Speedfreax, Rauw, O.H.A.F., O.W.A.P., Club Filth, Manifesto en Fucque Les Balles, Tienie’s Place, Little Sexmachine en Nick & Jackies; gast! Die mensen verdienen op zeker een schouderklopje voor al die moeite.

Op 1 september gaat het los in vier tenten, twee loodsen met artiesten, dj’s, modeontwerpers, kunstenmakers en bands. Kaarten fix je via Beep.

En zoals dat inmiddels gaat bij dit soort stukkies op MonoBrow: zie je daar gek!

17 August, 2007

Be like Mike


MonoBrow heeft die gevoelens voor Miranda July. Maar ja, ze is al met grafisch ontwerper/regisseur Mike Mills. En nu mag deze blog dan wel een legende in wording zijn, die Mike is net even een maatje groter. Maatje Aragorn. En kijk dan op z'n Wiki, niet te geleuven wat een cv. Hoe dik wil je het hebben.

Een van z'n laatste dingen is de clip hierboven bij Blonde Redhead's My Impure Hair.

En ik wilde je ook nog een trailer geven van Does Your Soul Have A Cold, 'n docu over anti-depressivagebruik in Japan, echt vrolijke kost maar niet heus. Maar wel indrukwekkend en shit. Alleen ben ik de link kwijt. Anyone?

Vuurtje dr bij


MonoBrow is de laatste tijd crazy into die tunes van fIREHOSE. Wat bleek: vroeger luisterde hij daar ook heel fanatiek naar, tijdens het kijken van skatevideo's.

Alleen wist hij niet wat het was wat hij hoorde. Plus je had toen geen internet. En dacht je er nooit aan te wachten tot de eindcredits in beeld kwamen, zodat je zag bij welk part welk liedje gedraaid was. Daarvoor deed je veel te graag rrrrewind selecta om je favoriete skater nog een keer te bekijken.

Zoals Ray Barbee en Natas Kaupas. Twee jongens die echt een uitgesproken stijl hadden. En die toevallig allebei van fIREHOSE hielden. Want dat bleek de band die steeds voorbijkwam in die video's.

Natas Kaupas - Streets OF Fire (Santa Cruz)

Ray Barbee - La Buena Vida (The Firm)

Godver, zoals die Ray z'n huisie uitloopt en gelijk begint te rollen. Dat jongen, dat is nou waar het om gaat.

16 August, 2007

Gewoon effe zoenen

Dit is er echt eentje voor dat ingekakte uurtje dat je vandaag nog mee gaat maken. En trust us, als het zover is, dan weet je het wel. Hou jezelf op dat moment niet voor de gek, geef er aan toe en laat je werkstuk over Russische Dwerghamsters voor wat het is. Het enige wat je kunt doen is deze track van DIOYY downloaden en afspelen, een espresso pakken, rondje om je bureau rennen en alsjeblieft. Kun je daarna weer lekker verder met die plannen voor world domination.

Does It Offend You Yeah? - Let's Make Out (alt version m)

Misschien moet iemand de kinderbescherming even bellen.


Ok. Vergeet dat MonoBrow wilde dat Nico z'n pa was. De pappi in de filmpje is veel beter. Met zo'n wekelijkse worstelsessie win je altijd op het schoolplein. Dragonpunch!

15 August, 2007

Fingerflipping goed


Cool ook hoe die gast met z'n handen doet alsof het een echt mens is en soms bij een spot even van z'n board stapt, om te checken of een trick doable is. Haha.

I know robot karate!


Michel Gondry is de man achter Eternal Sunshine Of A Spotless Mind en heel veel clippies. (Hier nog meer.) Die film is misschien wel één van de mooiste die MonoBrow gezien heeft. En dat hierboven is de trailer voor z'n nieuwste.

Het is het verhaal over een gast (Jack Black) die per ongeluk alle banden in de videotheek van z'n vriend (Mos Def) uitwist omdat z'n hersenen magnetisch zijn geworden. Daarop besluiten ze om zélf hun favoriete films na te spelen en opnieuw op te nemen.

Man, dit wordt zo mooi. Echt. Vanaf december in de Verenigde Straten en daarna ongetwijfeld bij ons in de bios. Maar dan heb je 'm natuurlijk allang gezien via Joox ofzo.

14 August, 2007

And if my train goes off the track pick it up pick it up pick it up

Als je dit leest zit MonoBrow in de trein naar Berlijn. Met z'n cheap ass reisgenoot. Die had geen zin om iets meer aan vliegen uit te geven. Terwijl hij toch echt een dikke opdracht voor Karl fucking Lagerfeld gedaan heeft. Het gevolg is dat we nu dus zes uur in een tweede klas coupé zitten. Met lauwe blikken bier en borrelnoten. Haha. Supernice.

Anyway.

Als je een lange reis maakt is je mp3-speler je beste vriend. Tijd dan ook voor tunes van M.A.N.D.Y. Die boykes remixen als malle pietjes. Op hun label Get Physical is nu een hele strakke verzamelaar uitgekomen. Daar staat bijvoorbeeld deze stampert op:

Roxy Music - The Thrill Of It All (M.A.N.D.Y. remix)

Ok dan. Mis je nu al. Tot volgende week.

PS: Die updates blijven komen hoor. Misschien wel wat Berlijnse dingen. Supertoll.

X-rated Willem Ruis stijl


Alles zit erin: mooie borsten, actie, heet water, naakte Japanse mannetjes, videogamegeluiden en grappige animaties.

13 August, 2007

Aan het einde van de avond even lekker shuffelen met je meisie.


Bij ons doen ze dit. Maar in Australië heb je Sarah en Pae (een setje ja). En die twee zijn gewoon kankergoed (sorry mam). Vooral als ze synchroon gaan... Op We Dance Hard vind je nog meer van die shuffelende huiskamerhakkers.

We're not The Cazals

Ze hadden misschien wel de tofste track op de tweede verzamelaar van Kitsuné. En intussen is die Cazals buzz op het interweb sterker dan Maya de bij. Zeker nu ze je versgekochte jeans met zo'n hoge taille van je kont laten zakken van het springen op een cover van Spandau Ballet's Too Cut A Long Story Short. Hell yea. MonoBrow doet moeite en laat Martin en Daniel van Cazals een paar vragen beantwoorden. Hope you like very much yes?

Even though your version is excellent: why cover another song when you can obviously make great tracks yourselves?
M: 'I can't remember exactly how the idea came about but I can remember thinking right away how it could translate into being a Cazals song - one which we could almost make our own. I don't want to detract from Gary Kemp's genius but it doesn't feel like a cover to me anymore.'
D: 'Don't worry Gary likes it too!'

Hailing from the Kitsuné camp are you supposed to hate on Ed Banger?
M: 'Possibly, but I certainly don't - I think it's a fantastic label full of really talented artists at the top of their game. How could anyone help but respect them?'
D: 'I got in trouble the other day with Kitsune because I said something nice about Justice to them. It reminds me of the Sparks track ‘This town ain’t big enough for the both of us’, though Paris probably is.'

What is the thing Cazals members like to do best together, apart from making songs and performing?
M: 'Play pool.'
D: 'Yep, play pool.'

What is your favorite Rambo: First Blood scene?
M: 'I don't think I've seen the film. I remember the music for the Commodore 64 game...'
D: 'Probably supposed to say the bit were he stitches up his own arm as its macho and stuff but I love the end where he has a sissy fit and you can’t understand a word he says mmmbbmbmb he was just lying there…Adrien!....mmbbmmbmdmm sniffle, sniffle. Always has me in stitches.'

Ehrm, that was Rocky. Ok. What should we never have known about Cazals?
M: 'That we lived in East London. Those two words have an unfortunate amount of baggage with them.'

Is your music suited for sexy time situations?
M: 'Perhaps in the way that Phil Collin's music features in American Psycho or maybe if you're gay.'
D: 'I wouldn’t know, I think if I put on a Cazals track as I was just about to get lucky that would quite possibly be the most egocentric and disturbing thing I could possibly do. Hey, baby I’m just a poor innocent boy, you know'

What's the most frustrating thing about being Cazals?
M: 'Everything always going wrong, breaking down, falling through or being stolen... Closely followed by being billed as THE cazals.'
D: 'Being told that if we do just this one more thing it’ll all happen for us.'

11 August, 2007

Mama M.I.A.


Ploink! Nieuw clippie van M.I.A.. De track is 'n cover van het in Hindi gezongen Jimmy Jimmy Aaja door Parvati Khan, uit de Bollywood film Disco Dancer (1982, goed jaar!). Het gerucht gaat dat het een ode is aan een journalist die haar had uitgenodigd naar Libië te komen, waar hij bezig was met een stuk over genocide. Gezellig! En of het dan iets is geworden tussen die twee, dat weet MonoBrow dan weer niet.

M.I.A. - Jimmy

(Via B-Town Hit Parade en daar vind je gelijk de Diplo remix van Sunshowers met die SaltNPeppa beat haha.)

10 August, 2007

Dan zet je'm toch gewoon op trillen?

Mocht je bij het zien van deze sigarenkoker onbewust zin krijgen een track van de Gorrilaz op te zetten of een strippie van Tank Girl te lezen, dan is dat niet raarrr. Want het ontwerp op dat ding komt van Jamie Hewlett, striptekenaar en bedenker van die gekkigheid.

Maar ok. Ding is: dit is helemaal geen sigarenkoker! Nope jongens en meisjes, tis iets voor de vrouwelijke MonoBrowers. Iets waar ze kriebels in hun buik van krijgen.

Het design is geïnspireerd op de Londense club Kabaret's Prophecy, waar ze die toffe lichtprojectie-muren hebben. Jamie had daar al een keer wat artwork voor geleverd, dus dit is 'n logische vervolgklus. Uit de club in bed voor wat zoomazoom actie, zogezegd. Lachen toch. Hier zie je de rest van die vibrators.

XXL Rawk


Misschien komt het door dit klassieke cadeau dat MonoBrow voor z'n verjaardag kreeg. Wellicht heeft het dragen van skinny jeans ook effect op je muzikale voorkeur. Hoe dan ook, die obsessie met de Flying V en de combinatie peroxide en haarlak, is een feit.

09 August, 2007

Optimus Prime zonder sokken

WOOT! Die Transformer Nike's, in het echt! Zonder sokken! Monobrow spotte ze tijdens de lancering van die Nike Vintage schoen, gister in Concrete op de Spuistraat. Waar Delfos trouwens verrassend de soundtrack van de avond maakte. (Een sneakerlaunch zonder hip hop?! Haha.)

Kijk die best wel crappy foto's van een best wel leuke borrel

Carpe diem ofzo

Beetje balen van het weer. Maar als het droog blijft vanavond moet je zeker naar Pluk De Nacht, 'n openluchtfilmfestival waar de projector pas gaat rollen als de zon gezakt is.

MonoBrow zit gelijk in die vakantiesentiment vibe: vroeger in Frankrijk, naast Claudine of Frederique of Charlotte of hoe heette ze ook alweer in het gras, terwijl op de muur van 'n honderdvijftig jaar oude boerderij Asterix en Obelix hun ding deden. Met af en toe een vleermuis die door het beeld vloog. En na afloop, als het helemaal donker was, stiekem zoenen jongen. Niet normaal.

Eh, ja. Vanavond dus. Dan kun je naar Eagle vs. Shark. Dat wordt vast lachen.

- Interview met regisseur -

- Trailer -

Modulair genieten

Een tijdje terug vertelde MonoBrow je toch dat de mensen van het geniale label Modular het blaadje M for Modular hadden uitgebracht? En dat dit alleen werd uitgedeeld op die feesten van ze waar je nooit bij bent omdat je, elke keer dat je genoeg gespaard hebt voor een vlucht naar Sydney of New York, dat geld uitgeeft aan overpriced Nikes? Nou, die mensen dus, die zijn zo vriendelijk geweest om een pdf-versie (haha Nalden!) van het tijdschrift te maken.

Downloaden is misschien niet zo tof als het in je knuisten gedrukt krijgen wanneer je met je import bier in één of andere Londense hipstertent hangt. Maar ja. Nu weet je wel waar iedereen over praat.

Pak het hier en lees bijvoorbeeld die interviewtje met Pedrootje Winter en So-Me (heus wel meer dan een Parra copycat mensen, niet haten!) van Ed Banger.

Iedereen verdient liefde.


Oh boy.

08 August, 2007

Was je vader maar Nico.

Steven Seagal is de ultieme vader waar alle andere vaders zich aan zouden moeten spiegelen:

1.
- Hij hoeft je maar aan te kijken of je snapt wat hij bedoelt.

2.
- Hij leert je tijdens het worstelen op het vloerkleed in de woonkamer straatvecht tricks die je later van pas komen.

3.
- De eerste keer dat je met hem een biertje gaat drinken in de dorpskroeg leert hij je wat handige biljartgeintjes.

4.
- Als je met hem naar de slager gaat krijg je altijd een extra plakje grillworst.

Maar serieus. Hij kon wel écht vechten. Vroeger was hij de enige Westerling die Aikido-les gaf in Japan. (Kijk die handmoves aan het einde!)

Hey Johnny Depp!


Slayer rockt harder dan de nierstenen van Phil Collins. Die boys gaan diep. Vooral met hun teksten. Niks achterstevoren afspelen voor Satanische boodschappen. Gewoon op die play-knop drukken, boxen open gooien en gaan! Merci Mick.

07 August, 2007

Vandaag niet medium


Bijna vergeten. MonoBrow is jarig. Vanavond dus een drankie. Of twee. Als je ook zin hebt.

Winnie waar ben je?

Ik kan me de belevenissen van Kevin Arnold nog herinneren alsof ik het zelf allemaal heb meegemaakt. The Wonder Years was dan ook kapotgeniale televisie. En het is zo goed omdat het zo fucking herkenbaar is. Terwijl de serie zich toch echt in die Amerikaanse suburbs afspeelde in de jaren zestig en niet in het Naaldwijk van de jaren zeventig/tachtig waarin MonoBrow voor het eerst kennismaakte met eetpapier. Pré-pubertijd FTW!

En omfg, als die Winnie in beeld kwam hield ik het niet meer. Hoe onbereikbaar kun je als buurmeisje zijn! Hier vind je een overzicht met actuele foto's van de cast. En nee, Paul is dus niet uitgegroeid tot Marilyn Manson zoals veel mensen gillen.

Groaarrr of hoe doen ze dat in strips als er een wild dier langskomt?

MonoBrow draagt al jaren truien en vesten van Trainerspotter. Da's best raar. Want die gasten zijn vooral goed in jasjes. En daar ontbreekt het dus nog aan in de collectie van je op één na favoriete blogger. Hoog tijd om daar ook iets van in huis te halen. Bijvoorbeeld het resultaat van 'n exclusieve collabo met de mensen van Lijfstijl uit ik schaak slecht maar ik Rotterdam. Tijgerprintje d'r bij en hoppa! Super nice toch?

06 August, 2007

Baksteen die in een robot verandert door je speakers enzo

Jaaha, ik weet heus wel dat die robotdingen played out zijn. Maar het idee dat je met deze Gundam speakers de hele dag de bijbehorende theme tune kan blazen, da's gewoon mooi jongen. Ech woar. Hier nog wat meer info en plaatjes.

Slam! Let the boys be boys!

Boudewijn Bollmann is de man. MonoBrow houdt van mensen die talent hebben en hier vervolgens ook wat mee doen. Soms is hij alleen iets te enthousiast. Twee weken geleden nog, toen sprong hij met z'n racefiets over een ramp. En landde vervolgens met z'n kop op het asfalt.

Resultaat: vier voortanden kwijt, een gat in z'n hoofd tot aan z'n schedel, lichte hersenschudding en een gekneusde neus en bovenlip. Gelukkig gaat het nu weer. En kan hij zich weer richten op z'n werk. En die MiniMail met MonoBrow.

Ziet er pijnlijk uit...
'Ik moet nog wel platliggen, maar ik kan in ieder geval weer typen. Kan ook niet wachten totdat ik weer kan fotograferen.'

Anderhalf jaar geleden pakte je voor het eerst een camera op. Wat zou er gebeurd zijn als je toen iets anders, ('n grillpan?) in je handen kreeg?
'Dan was ik dezelfde freak geworden als nu, geobserdeerd door de oneindige mogelijkheden van het desbetreffende attribuut. En dan ook een beetje rondkijken en rondhangen, een doel kiezen en keihard toeslaan. Gelukkig hoef je met een fototoestel niet letterlijk te slaan om iets vets te krijgen.'

Was je daar dan mad goed in geworden?
'Always in it to win it. Zelfs als ik goed zou willen worden in sporten en dergelijke zaken, moet dat wel lukken denk ik.'

Wat was de meest creepy situatie waarin je je tijdens het fotograferen bevond?
'Tilburg CS, half 6 in den ochtend, twee Marokaanse homo’s op de foto gezet in een donker steegje. Dat vonden ze niet zo leuk. Gelukkig was ik op dat moment samen met een dakloze die mij gered heeft (met zijn imposante bos dreads) Anders was ik nu een fototoestel armer geweest (in dat geval liever een grillpan armer).'

Ok.
'Fotograferen tijdens een gothicfeestje ervaarde ik echter ook als redelijk angstaanjagend.'

Nooit de behoefte gehad om een oproep in een krantje te plaatsen waarin je zegt dat je een professionele modelfotograaf bent met eigen studio? En dat je dan allemaal domme meisjes over de vloer krijgt die into naaktfotografie zijn omdat ze denken dat ze daarmee doorbreken?
'Gedaan, maar toen kwamen er allemaal vieze mannen met haar mee.'

Wat zul je nooit mooi kunnen vastleggen?
'Vogeltjes, watervallen, zonsondergangen en al die andere vreselijk kekke zaken des levens. Of zoals ATCQ rapt the birds and the bees and all those groovy things.'

Hoe direct zijn je platen? Doe je veel nabewerking?
'Sowieso probeer ik zo min mogelijk achteraf te kadreren. Ik wil het kader uit mijn hoofd kennen, dat maakt alles veel sneller en je weet wat je krijgt. Daarom ook liever vaste lenzen dan zoom. Soms doe ik wat kleine kleurbewerkingen (.raw), maar nooit inhoudelijk gaan zitten klooien want dat is gewoon niet zoals de werkelijkheid is. En als je “aanstootgevende beeldelementen” als prachtig glimmende puisten gaat lopen retoucheren: dan moet je gewoon zelf keihard geretoucheerd worden.'

Hoe fotogeniek is een MonoBrow? En waarom?
'Asociaal fotogeniek. Foto’s die je doen fronsen doen het per definitie goed.'

Waar kom je binnenkort mee?
'Mannen, eenzaamheid en eten. En sowieso Twisted Streets #7.'

04 August, 2007

Slechte rap Saterdag plus bonus Slechte R&B Saterdag

Eigenlijk heeft MonoBrow 't niet zo op van die overduidelijke parodieën. Beter lach je om oprecht slechte dingen. Maar deze twee zijn best goed. Voor de zaterdag. (Merci Riott.)

Het antwoord op die East Coast High Tea Partay (viral ding van Smirnoff).

Wacht op die break met z'n acting reel...


En hier hoef je ook niet bij Mary J. Blige voor aan te kloppen.
Obama love:

03 August, 2007

Ziek maar toch gezellig

Patricia Colli is een schatje met een aangeboren neiging alles van Caran D'Ache vast te pakken. Tenminste, daar lijkt het op. Hoeveel kleuren kun je anders in je ontwerpen proppen! En gelukkig maar, want anders had MonoBrow het nu zonder t-shirtjes met van die behoorlijk zieke prints moeten doen. Ze zijn lief en creepy tegelijk. Net zoals dat Goth meisje dat nu al een half jaar bij jouw bushalte instapt waar je nog steeds niks tegen gezegd hebt omdat je niet durft.

Anyway. Op de Flickr van Patricia zie je waar ze toe in staat is. Stuur haar vooral een mailtje, want als je geen cash hebt om haar shirts te kopen, wil ze ook graag kleding ruilen. Voor Myspacers is dit ook best ok.

EDIT: Patries heeft wel zin in een MiniMail. Binnenkort dus op deze plekje!

R2D2 en een stroboscoop

Atomica en Andy Royd doen samen RobotRock. En sinds kort ook die totale losgeslagenheid in de kelder van Paradiso genaamd Totaal Los.

Oh en als je een clubnacht organiseert waar de kans groot is dat je opeens staat te kontschudden met de Terminator, C3PO of Jazz, dan is dat vragen om moeilijkheden. Bijvoorbeeld in de vorm van een MiniMail met vragen die beter tot hun recht zouden komen in Filosofie Magazine. Shit gaat diep joh.

Robots kunnen helemaal niet rocken. Dan vallen ze om. Hoe zit dat?
'Interessante vraag. Voor Chriet Titulaer! Ik weet dat niet precies. Maar wij hebben er geen problemen mee, het draagt juist bij aan de feestvreugde. Omvallen, opstaan en weer doorgaan!'

Hoe groot is de kans dat je tijdens een Robotrock de gast of meisje van je leven tegenkomt?
'De kans dat je hem/haar tegenkomt is groot, want er komen alleen maar leuke mensen. Maar de kans dat je ook op hem/haar valt die avond, valt te betwijfelen. Iedereen staat namelijk als een debiel te dansen (omvallen, opstaan en weer doorgaan!).'

Wat gaan jullie de komende edities doen om dat verwende uitgaanspubliek gek te maken?
'Zelf als debielen dansen achter onze draaitafels, om het voor te doen. (Omvallen, opstaan en weer doorgaan!)'

Wel eens met oordoppen uit je pan gerockt? Of is dat voor treurige dertigers?
'Een van ons rockt altijd met oordoppen uit d'r pan. De ander is een treurige dertiger.'

Geloof je in sex met oordoppen?
'Als je een heel kleintje hebt misschien.'

Blijft Robotrock een Amsterdams stukje gezelligheid?
'Zeker! Zelfs als we internationaal gaan!'

Wat wordt de banger van jullie volgende editie?
'Last Train To Trancentral van The KLF. Of That Boy That Girl van Hadouken!'

Morgen dus mensen. Dan staat Club 8 vanaf tien uur weer in het teken van de sidekick van Buck Rogers. Zie je daar.

Vrouwen zijn crazy op zielige crap


Gaat het niet zo goed met jou en je meisie? Dan wordt het hoog tijd dat je een vleugellamme kraai in huis neemt. Of op z'n minst een blind hondje uit het asiel bevrijdt. Vrouwen zijn namelijk suckers voor zielige dieren. Dit verzin je anders toch niet?

Denk je nog steeds dat jouw vriendin anders in elkaar zit? Laat haar dan dit clippie zien. Echt jongen. Maar dan niet boos worden dat je haar de rest van de week moet troosten door hardop te fantaseren over het runnen van een invalide dierenboerderij.

02 August, 2007

I come correct with correct technique

Wowzers. Die Nike Tech Pack lijn. Echt alles is mooi. Beter loop je er deze herfst weer helemaal tip top tech bij.

01 August, 2007

Zeker niet met Dove gewassen

Geen idee wie die vrouw is en om wat voor blad het gaat. MonoBrow weet alleen dat 'ie flink genaaid wordt. Hebben die vormgevers van het tijdschrift dan echt niks geleerd van die Dove campagne? Fucking hell.

Kijk, dat James Worthy het nou niet erg vindt dat modellen zichzelf uithongeren en daarmee grof geld verdienen, dat is prima. Maar feit is wel dat de meeste mannen het niet aantrekkelijk vinden om met een vrouw in bed te liggen die het lijf heeft van een tienjarig jongetje met groeistuipen.

Mannen willen wat te grijpen hebben! Borsten! Booty! Zacht buikje! (Ok, alleen als 'ie heel klein is.) Het model op de cover van dat blad ziet er in het echt prima uit. Waarom besloot die kansloze art director dan dat er nog een uurtje of wat Photoshop overheen moest?

Kijk hoe ze er tijdens de shoot uitzag.

Cowabunga!

Snel wat shopshit. En hoe goed! Qee sleutelhangers van het broertje dat je altijd al had willen hebben: Bart Simpson. Gemaakt door Toy2R en gekocht door MonoBrow. Nou ja, dat is de bedoeling.

31 July, 2007

Dikke Dinsdag Dingen

Ok. Kappen nou met die neppe zomer. Vanaf vandaag doen we gewoon net alsof het mooi weer is. Daarom krijg je die lekkere muziekies voor je kiezen. Edit: het is mooi weer, haha!

Eentje voor die Wakker Worden En Je Slapende Schatje Een Zoen Op D'r/Z'n Boven De Deken Uitstekende Schouder Geven-vibe:

The Crykle - The Visit

Eentje voor die Zes Uur Klaar Met Werken Alles Is Mogelijk Ga M'n Vrienden Weer zien-vibe:

Large Professor & Pete Rock - Out Da Box

Eentje voor die Naar De Tyfus Met Een Glas Vodka In Je Handen-vibe:

T.I. vs Nirvana - What You Know About It

Inderdaad. Even geen hipster electro vandaag want MonoBrow is op die macho tip. Kijk 'm gaan!

You what?


Wee man is een legende in Glasgow. Maar het duurt niet lang meer of ook jij valt voor de charmes van deze friend. Ik bedoel, wie houdt er nou niet van een goedkope cider drinkende, trainingspak en Burberry cap dragende, pcp rokende, coke snuivende, non stop vechtende Schot? Met een piepstem!

Binnenkort dus bij een Starlight bij jou in de buurt. Haha. Maar pas wel op voor z'n fans. Wat die gasten in hun vrije tijd doen? Eh, elkaar neersteken. Shit.

30 July, 2007

The King Of Kong

Het verhaal gaat dat toen Pac-Man zo rond 1980 uitkwam in de Japanse arcades, er een landelijk kwartjestekort ontstond. Iedereen en z'n grootje wilde die videogame spelen. Net zoals Steve Wiebe en Billy Mitchell uit Amerika.

Die kwamen rond die tijd in aanraking met arcadespellen en zijn altijd hooked gebleven. Vooral Donkey Kong speelden ze fanatiek. The King Of Kong (check die user score!) is 'n gedramatiseerde versie van het waargebeurde verhaal van de rivaliteit tussen deze twee gasten. Nerds jongen, gotta love 'em.

Trailer trek je hierrrrr.

Sentimenteel geworden? Hier kun je je hart ophalen.

Echte mannen, je weet.

Soms ontdek je een band die zo cool is dat het lijkt alsof je een slok Slush Puppy te snel naar binnen hebt gewerkt. (Brain freeze!) Neem die boys van Man Like Me. Zij maken echt zwaar in die ok sfeer verkerende liedjes waar Mike Skinner en die Audio Bullys waarschijnlijk wakker van liggen. Omdat zij ook snappen dat Man Like Me betere beats en lyrics laat horen. Mocht je ze gemist hebben op Rauw, dan is dit je herkansing. Sort of. Want MonoBrow sprak met Polish John en Edwin Laliq. Alleen geen idee wie wat zei.

What kind of man are you?
'An old man.'

It is notoriously difficult to get a response from Amsterdam audiences. What are your tools to make em jump or let them 'hossen' as we say over here?
'A banana to loosen the hossen.'

What results in better farts: English lager or Dutch beer?

'None of them, only Rhineland Kolsch.'

What is the best ending of a novel you've read like, ever?
'Dear reader! it rests with you and me, whether, in our two fields of action, similar things shall be or not. Let them be! We shall sit with lighter bosoms on the earth, to see the ashes of our fires turn gray and cold...........Hard times by Charles Dickens...Work it out!'

What's the thing that worries you the most when you wake up?
'Where I put my banana.'

MonoBrow once interviewed Thecocknbullkid who's on your Myspace list. She's hot! Tell us something nice about her.
'She's my favorite female voice this week.'

Did you spend a large amount of money on anything stupid this week?
'Yes, a taxi.'

Do you have any new music that MonoBrow readers can download?
'Not yet but soon come!'

Lachen toch? Ook leuk: clippie van Oh My Gosh.

27 July, 2007

Vieze boekjes


Librarything is gewoon Last.fm. Maar dan voor boeken. En voorlopig alleen voor Engelstalig werk. Maar ja, alsof er behalve dit en dit soort uitzonderingen ooit nog iets geniaals in het Nederlands geschreven wordt. Ha! Dus hoppa, meld je aan bij dat ding en lees je gek.

Ping pong power


Sorry hoor, maar nu kan MonoBrow zich niet inhouden en moet er wederom gelinkt worden naar deze onzin:

Prrrrot.

26 July, 2007

Eat shit or dance

Laat het maar aan die PIV kids over om 't tijdens de Amsterdam Fashion Week net even anders te doen. Deze vrijdag rijden ze vanaf vijf uur met een zestien meter lange truck door de stad. Echt die Onder-De-Rivieren-Stijl. Van het Westergasfabriek-terrein tot de PC Hooft en het Museumplein: overal gaat het los.

Andrea Ayala Closa, een ontwerpster uit Antwerpen die volkomen terecht gehyped wordt verzorgt namelijk performances op dat ding, Andrea Crews loopt met dertig modellen achter de kar aan en de muziek komt ondermeer uit de boxen van Intifada Soundsystem en The Shoppings, die op het Museumplein een paar nummers live doen. All good dus. Hier heb je de flyer. Geef die mensen wat liefde, trek je mooiste pakkie aan en laat je zien!

Nerdcore For Life


Het fijne van nerds is dat ze voornamelijk in hun kamertjes met gesloten gordijnen zitten. Het is op zich niet de bedoeling dat ze zich in het openbaar op podia blootgeven. Ook niet als ze zo aandoenlijk slecht rappen als die jongens en meisjes die into Nerdcore en Geek rap zijn? Nee, eigenlijk niet. Neem MC Frontalot, dat schijnt de echte master van dat genre te zijn. MonoBrow vindt 'm vooral irritant.

In ieder geval: er zijn nu twee docu's die zich op deze stroming richten.

Nerdcore For Life

Nerdcore Rising

Kijk die trailers en bepaal zelf of je ze uit- of toe wil lachen.
Maar besef: als je hoofd gaat bobben, dan ben je sowieso verloren.

25 July, 2007

Bijlmer Bajes Boogie


Een tijdje terug bracht Vice een bizar verhaal (lees dat, echt nasty) over twee gevangenissen op Cebu, een eilandje in de Filipijnen.

MonoBrow kwam er deze week achter dat de kampcommandant die de boel daar runt z'n gevangenen onder controle houdt met zware work outs. Maar dan wel op zijn manier. Door ze bijvoorbeeld de clip bij Michael Jackson's Thriller te laten naspelen. Shit is surreal son.

Alma praat met Fanny


Zoals beloofd: Alma does Fanny.

Wat vind je nou werkelijk van die Alma?
'Werkelijk vind ik haar heel lief. Dat weet ze niet, ze denkt altijd dat ik haar haat omdat ik zo streng kan kijken als ze weer eens onuitstaanbaar is.'

Op welke datum stap jij in het huwelijksbootje?
'Ik denk op 26 augustus 2017 maar of het die van mezelf is zou ik niet weten. Zelf stap ik liever in een huwelijksruimteschip, dus dat wordt waarschijnlijk pas op zijn vroegst 2018.'

Heb je het uitgemaakt met je vriendje, alleen omdat Alma de week daarvoor gedumpt is? (Mogelijk antwoord: Ja.)
'Ja.'

Ga je ooit een boek schrijven?
'Ooit wel, maar het moet wel een bestseller worden, dus ik wacht tot de ontlezing zo erg is toegenomen dat je bij de verkoop van 10 boeken al met een bestseller te maken hebt.'

Heb je irrationele angst?
'Dat snap ik niet. Maar angst heb ik wel, zeker voor het soort enge woorden als irrationeel.'

Hoe lang kun je zonder Alma?
'Een dag is 24 uur en een week 7 dagen dus in ieder geval 168 uur. Dat dan keer 6, dan zitten we op 1008 uur. Dan wordt de nood waarschijnlijk wel heel hoog. Dus ik denk dat ik het dan hooguit nog 72 uur volhoud, dan nog een uurtje hyperventileren, gevolgd door een uur schuimbekken om dan na 1082 uur en 3 minuten en 5 sec te stikken in mijn eigen slijm en definitief mijn laatste adem uit te blazen.'

24 July, 2007

Stukje non-verbale communicatie

Deze vent is het levende bewijs dat er 'n scene is waar mannen serieus worden genomen door vrouwen als ze tattoo's met Duitse softporno sporten. En anders is hij gewoon heel eenzaam. En moet je 'm een keer een biertje geven als je 'm tegenkomt op Lowlands. Daar is deze foto namelijk vorig jaar genomen door Jurgen (waarvoor dank). Hoe dan ook, lach mee om nog meer absurde inkt op lijven: hahaha!

Fanny praat met Alma

Ze zijn heter dan een vergeten baby op de achterbank van een Renault Espace die op het parkeerterrein van een Franse hypermarché staat. Om drie uur 's middags. In augustus. En oh ja, ze zijn ook slim en doen van alles. Kortom, vrouwen waar MonoBrow zenuwachtig van wordt. Want wat zeg je om ze te vriend te houden? Beter laat je ze elkaar MiniMailen. Eerst Fanny die Alma keihard confronteert. Morgen andersom.

Wat wil je later worden?
'Tegen een vreemde meneer zou ik zeggen dat ik jager of boswachter zou willen worden, maar misschien moet ik tegen jou eerlijk zijn. En gewoon zeggen dat ik jou wil worden.'

Hoeveel is 321 X 679873,007 - √36 ?
'Weet ik niet. Sjies, ik heb C&M gedaan. Dat weet je. Oké. 5?'

Waar zou jij dood gevonden willen worden?
'In de achtertuin van Jan Wolkers.'

Als jij ergens kampioen in zou mogen zijn wat zou dat dan zijn? 'Turnen. Ik wil ook zo om een brug kunnen slingeren zonder dood te gaan. Vroeger zat ik op turnen, maar ik kon als enige niet de radslag. Ik ben echt best onhandig.'

Hoe vaak word jij Fanny genoemd?
'Op een dag ongeveer twee tot drie keer. Ligt aan de omgeving waar ik ben. Soms zijn er dagen die er tussen uit schieten. Dan gebeurt het wel tien keer. Dat mijn vrienden ons zelfs door de war halen, ben ik nu aan gewend. Maar laatst noemde mijn moeder me Fanny, toen schrok ik wel.'

Slik je vitaminepillen?
'Nee.'

23 July, 2007

Zoals F-siders in Deventer altijd vrolijk brullen: mode! Mode! Mode!

Eindelijk erkenning. MonoBrow, gespot in z'n Ben-G shirt door die leading guy van Facehunter. Maar waar zijn m'n paarse Half Cabs?!

Apies Kijken II

Afgelopen vrijdag nog op Off Schedule geweest? MonoBrow wel. Ook op die opening van Komplex. Klik en kijk of je erbij staat...

Off Schedule 2007 - Plaatjes Vullen die Gaatjes

Komplex 496 opening - Nog Meer Plaatjes Voor Die Gaatjes

21 July, 2007

Damn son you're good

Zondagmiddag is de finale van Amsterdamn Am. Een kwalificatiewedstrijd voor rollende amateurs die strijden om een plek in en vliegtickets naar de Tampa Am in Florida. Ben je als skater lekker bezig tijdens die wedstrijd, dan hoef je je de rest van je leven nooit meer druk te maken om vrouwen, Dr. Pepper of videogames.

Dus kom vooral even kijken (finale vanaf twaalf uur 's middags) en support die gekken. Gasten doen moeite! Oh ja, op Tacky vind je een overzicht van deelnemers en meer.

Watertanden begint hier.

Run Forest, run!

Doe effe rustig aan met boozen vanavond. Want morgenmiddag mag je nog een keer. In de KS 1 op de Nieuwezijds voorburgwal is dan een opening van de expositie Bir-Hakeim.

Met foto's van Impresita Seria, die samen met Monkey (Unleashed) een ruig metrostation (Bir-Hakeim) in Parijs als achtergrond koos voor een serie foto's met als thema Parkour (wowzers wat blijft dat toch ziek om te zien).

Dj Detect (Parijs) gaat bovendien plaatjes draaien (later op de avond ook in Flexbar). Dit alles uiteraard kratis. Art for the masses baby! Mogelijk gemaakt door FeteFresh en KSwiss.

20 July, 2007

Flipper weet hoe laat het is

Sick! Een mini aquarium met meer dan 120 soorten vissen. Als je de bovenkant van dat ding aanraakt zwemmen ze in formatie zodat je ziet hoe laat het is. En als je er een mp3-speler aan hangt (of je koppelt 'm aan je stereo of pc) dan gaan die vissen dansen op de muziek. Tis ontwikkeld door Sega, makers van ondermeer deze game. I like. Nu nog even wachten tot oktober. Dan komen ze op de vismarkt. Ok. Die was flauw.

Maak het anders lekker gecompliceerd

Ooohw! Valt het je ook op dat mensen er in het centrum de afgelopen dagen beter uitzien? Zelfs in de Pijp zie je minder gasten met Dockers en roze overhemden op hun parelmoeren Vespa's. En lijkt het wel alsof je in een buitenwijk van Berlijn rondstapt. Logisch! Die Amsterdam International Fashion Week begint vandaag.

Dan barst de stad uit z'n getailleerde voegen van de feesten, expo's en shows. Terecht. Want er loopt hier een hoop talent rond. Dat mag best gezegd worden.

Zo kun je op zaterdag naar de opening van de expo Komplex (loopt tot 4 augustus). Dat is een project van de fotografen Barrie Hullegie en Sabrina Bongiovanni en vier vrienden. Het resultaat is een serie supercoole portretten. Maar eh, MonoBrow houdt zoals je weet niet van ouwehoeren over kunst.

Dus kom zaterdag gezellig langs in de Suzanne Biederberg Gallery in de Jordaan. Dan kun je zelf bepalen of je het wat vindt. Oh ja: Champagne van 17.00 – 20.00 uur. (Of Best bier, dat weet je nooit met die artistieke types.)

Hier hebbie de flyer.

19 July, 2007

Vluchten kan niet meer


MonoBrow werd laatst hard uitgelachen door die jongens van Pool. Ik had namelijk nog steeds geen aflevering van Flight Of The Conchords gezien. Maar hey! Omdat ik net zo technisch ben als een doos vol Duplo, lukt het me niet om die torrents snel binnen te halen. Zo mis ik dus het ene geniale ding na het andere. Gelukkig is er altijd nog dit.

Shit is on ik bedoel off

Vorig jaar was die Off Schedule avond lachen. Die begon in een gigantisch dikke rij met daarin meer modebewuste boys en girls dan in een jaargang Nylon's. Eenmaal binnen was het ook goed. Met modeshows van Nederlands talent en goeie dj-sets.

Morgen krijg je dat weer voor je kiezen. Maar dan nog meer en nog beter. Met werk van onder andere Merel Boers (winnaar BLVD Fashion Award 2006), Bas 'heeft iemand m'n fluorescerende Mickey Mouse portemonnee gezien?' Kosters, LEW, And Beyond en Elisa Marchesini.

Vrijdag dus. Vanaf 20.30 in Krasnapolsky baby. Probeer hier maar aan een uitnodiging te komen.

18 July, 2007

Classic clippert


Zeg tegen je moeder dat ze de Opzij maar ergens anders moet lezen. En sluit je gevoelige zusje op in d'r kamer. It's the Juggernaut bitch! De meest vrouwonvriendelijke bad guy ever. En bij Marvel zijn ze waarschijnlijk ook niet zo blij met het resultaat van een paar stonende, dronken, pimpspeakende en grofgebekte gasten. Jij dan?

Westlandse groenten zijn het lekkerst

Woah! Dit is lekker voor je ogen, niet normaal. Klik die trailer voor Paprika, al was het maar om een Japanse voice over dat woord te horen uitspreken. Tis trouwens de nieuwe feature length tekenfilm van Satoshi Kon. (Die je misschien kent van Perfect Blue.)

Bij het horen van die titel moest MonoBrow aan deze film denken. Die is ook behoorlijk heet. Maar dan niet vanwege de mooi geanimeerde effecten. Haha. Eh, ok. Sorry vrouwelijke MonoBrowers. Geef me nog een kans. Morgen weer iets wat cute is.

17 July, 2007

Muurtjes kijken

Wij hebben Laser 3.14 met z'n soms behoorlijk filosofische spuitbusschrijverij.

Maar Pictures Of Walls is nog beter. Want meer! Voor allebei geldt: niets zo lekker als een klap-in-bek-boodschap op een plek waar je normaal nietsvermoedend voorbijloopt, omdat je er elke dag langskomt. Voortaan dus niet die voorjekijkendoorlopen-blik op de neuzen van je Air Maxen, je weet nooit wat voor onverwachte inzichten je op die manier misloopt.

Beter? Nee man, Opperbest.

Online shoppen is leuker dan met je grote teen de onderkant van je andere voet krabben, precies op dat plekje zwemmerseczeem. (Wel met sokken aan natuurlijk. Anders is het smerig.)

Daarom vandaag een nieuwe plek om dat crappy salaris van je uit te geven aan dingen die je niet nodig hebt. Maar ja, als ze zo tof zijn als de spullen die ze bij Opperbest hebben liggen, dan is verzet zinloos.

Die jongens waren eerst al lekker bezig met Bonk, een skateshop in Breda. Het idee achter Opperbest is dat ze daar de meer exclusieve dingen verkopen. Dus doe eens gek, doe net alsof je weet waar Breda ligt en support die mannen. Bijvoorbeeld door zo'n té mooi Manonthemoon shirt te bestellen.

16 July, 2007

Synchroon bouncen


Eet je de hele dag Kentucky Fried Chicken en sport je van die cornrows op je kop? Dan is dit er eentje voor joe. Tuurlijk, jij kent Unk allang. MonoBrow was alleen niet op de hoogte. Want al die Southern rap is behoorlijk played out. Maar ok. Eerlijk is eerlijk: de montage van dat jaren zestig beeld met Unk's hit Walk It Out is onwijs aanstekelijk. Dat dan weer wel.

It's all about le nez

MonoBrow draait al weken onafgebroken Modern Times van Adam Kesher. En dan dus vooral de remix van Goon & Koyote. (Nu niet gelijk Last.fm checken, want dat val ik door de mand en blijkt dat ik zwaar overdrijf.) Grote vraag was alleen: wie is Adam Kesher? Wat dan weer gelijk de openingsvraag voor deze MiniMail is. Jaja, soms zijn de dingen niet zo lastig.

Who is Adam Kesher?
'Adam Kesher is a french boy with twelve arms, a kind of western Vishnu, without all the life-death-rebirth stuff. We definitely consider death as an end.'

What should you never say to him in his face?
'Hey Adam, you've got a big nose'

Has it ever happened that a remix from one of your songs was better than the original?
'Even if it happened, it remains to be proved.'

Do you ever feel horny after listening to your own music?
'Of course, our music gives us strenght to stand this hard game that humans call love.'

Do you consider yourselves good musicians?
'We consider ourselves good musicians since some kids asked for our playlists after a show and Gaetan (one of our guitar players) is able to cover the entire Can discography with his toes.'

What's the best album you've listened to recently and why?
'The Black Lips with Los Valientos Del Mundo Nuevo. Their shows are totally amazing, best garage band on earth. Buried Alive makes me feel really horny, more than our own songs.'

If you could make the theme tune for a tv show, which one would you choose?
'We hate Devendra Banarth and all that awful neo-hippy stuff but we have to say that we don't watch TV.'

Say something not funny
'You can't escape the free world and French people got big noses.'

15 July, 2007

Met een warm gevoel tussen de benen het weekend uitluiden

Sooo dan. MonoBrow is net terug uit Gent. Daar begonnen de Gentse Feesten en 10Daysoff. Dat laatste was eigenlijk nogal suf, dat eerste geniaal. Frit'n, bier, braadworsten en aardige mensen die heel zachtjes praten. En om vijf uur 's ochtends meer lui op straat dan in de Kalverstraat op zaterdagmiddag.

Dus het zal wel aan dat horny gevoel liggen dat je gratis bij een kater krijgt, maar de track Horses van Golden Bug raakt deze middag precies de juiste snaar. Lekker broeierig. Die gasten zitten trouwens bij Gomma, een label dat uitblinkt in rare bliepjes, downtempo disco en mooi artwork.

Grijpt u maar:
Golden Bug - Horses
(Via Big Stereo.)

Oh, ook heel goed: die Jackson's Computer Band remix van Justice' D.A.N.C.E. Bij die boy van Amstereo Galaxy. Doe 'm de groeten als je langsgaat.